מגזין בוקיטט

טרבזון – מידע למטייל ואטרקציות בעיר המיוחדת של טורקיה !

טרבזון (Trabzon) – עיר נמל גדולה ושוקקת חיים על חוף הים השחור, ולמרגלות הרים ירוקים וציוריים. העיר מהווה אחד השערים (יחד עם ארזורום הפחות מעניינת) לצפון מזרח תורכיה, ובפרט להרי הקצ’קר.

מרכז העיר בנוי סביב כיכר אתא טורק (Ataturk Alani), שם ניתן למצוא מספר בתי מלון, אכסניות, מסעדות, מאפיות וחנויות שונות (אקלטרוניקה, צילום, ביגוד, והכי חשוב, חנויות המוכרות בלוני גז לגזיות).

צפון מזרחית לכיכר, במורד ההר, נמצא הנמל וטיילת לאורך הים השחור. ניתן לצפות מהטיילת בדייגי חכה מקומיים.

מזרחית לכיכר ישנה דרך המובילה לאיזור הבזאר התוסס, שם ניתן למצוא הכל מהכל.

האטרקציות בעיר כוללות את מוזיאון טרבזון, מוזאון איה סופיה (כנסיה עם פרסקות עתיקות), והוילה של אתא טורק (כחמישה ק”מ מחוץ לעיר).

קצת רחוק יותר (כ- 45 ק”מ) ניתן למצוא את המנזר התלוי “סומלה”, הנמצא בנוף הררי מרשים ביותר. מקום נוסף ומעניין באזור הינו אגם אוזונגול.

כתובת

טיסה מאיסטנבול. בקיץ יש טיסות שכר מנתב”ג. אוטובוסים מאיסטנבול, אנקרה, ארזורום ועוד ערים גדולות באזור. לממשיכים לקצ’קר: להגעה לאיידר יש לקחת אוטובוס לכיוון הופה (Hopa) ולרדת בפזר (Pazar) משם יש לקחת דולמוש לאיידר; ליוספלי ניתן להגיע באוטובוס ישיר.

טרבזון בתי מלון והמלצות

יש כמה בתי מלון טובים בטרבזון ששווה להכיר, העיר מתאימה ללינה גם בקיץ וגם בחורף, זכרו שלא מדובר על אירוח כמו באנטליה למשל על בסיס הכל כלול, אלא לינה בסגנון אירופאי יותר, הבאנו לכם רשימה של המלצות של מלונות על פי חוות דעת מטיילים ומיקום ובנוסף עוד המלצות על 7 מלונות במבצעים דרך בוקינג.

1. מלון קואלה

מלון שנחשב לבוטיק ובדירוג של 4 כוכבים. במלון יש מסעדה והחדרים מאובזרים מאוד עם מוצרי טיפוח. תוכלו להעזר בקבלה להשכרת רחב והוא במרחק של 5 דקות נסיעה משדה התעופה. מחיר ללילה מתחיל מ-500 ש”ח.

בדקו זמינות חדרים במלון קואלה

2. מלון רויאל

מלון 4 כוכבים שהלינה על בסיס ארוחת בוקר, נמצא במרחק של 30 קילומטר מאזור איה סופיה. ניתן להזמין גם חדרים עם מטבח למי שרוצה לבשל בתוך המלון. יש גם בר ומסעדה. מחיר ללילה בעונה מתחיל מ-550 ש”ח.

בדקו זמינות חדרים במלון רויאל

3. מלון רמדה

מלון בדירוג של 5 כוכבים מהרשת המוכרת “רמדה” למלון יש חוף פרטי משלו וגם בריכה גדולה והוא מציע דרגת אירוח גבוהה יותר מהמלונות הקודמים שציינו מבחינת היוקרה. הלינה היא על הבסיס ארוחת בוקר וניתן גם להזמין ארוחות במסעדה של המלון. יש מגרש משחקים לילדים וגם מרכז ספא חביב.

בדקו זמינות חדרים במלון רמדה

7 מלונות במבצע בעיר דרך בוקינג עם דילים מיוחדים בבאנר המצורף:

Booking.com

טיסות – במקום יש טיסות ישירות מישראל, מומלץ להזמין דרך אתר סקייסקנר שמציע אחלה דילים, מה שצריך לעשות זה לרשום באנגלית ולהזמין, היעד שצריך לרשום הוא: trabzon, תמצאו המון דילים שווים:
להשוואת טיסות לטרבזון בסקיי סקנר לחצו כאן

היסטוריה של טרבזון בקצרה

יש בה כ-500,000 תושבים. העיר ממוקמת על חוף הים השחור, כ-100 ק”מ מערבית לשפך נהר הטראבזון.

היא נוסדה כמושבה יוונית בימי קדם ולימים הפכה לחלק מהאימפריה הרומית. הוא נקרא טרביזונד במהלך אותה תקופה והפך למרכז מסחר ותרבות חשוב במשך מאות שנים לאחר מכן.

הפיתוח הכלכלי של טרבזון החל עם בנייתו ב-1881 של קו הרכבת שלה לבגדד, מה שפתח שווקים חדשים לגידולי הטבק והתבואה שלה; הוא ייצר טבק מאז 1759, כאשר הסולטאן עבדול חמיד הראשון העניק לראשונה רשות לגדל אותו בכמה חוות ליד טרבזון, אך לפני זמן זה נאלץ לקנות את כל הטבק מחו”ל.

כלכלתה של העיר סבלה מאוד במהלך מלחמת העולם הראשונה (1914-1918) כשנתיבי סחר

מנזר סומלה – Sumela Manastiri


מנזר סומלה (מנזר מריה הבתולה) הינו מנזר יווני אורתודוקסי שנבנה בתקופה הביזנטית, וננטש עם הקמת הרפובליקה התורכית ב-1923. מיקום המנזר קסום.

מדובר על אחת האטרקציות הפופולריות ביותר באזור.  נבנה על ראש הר המשקיף על חוף הים השחור ומוקף בגבעות מיוערות. זהו אחד המנזרים החשובים ביותר של טורקיה, שראשיתו לפחות בשנת 1200 לספירה כאשר הוא נבנה לראשונה כמנזר נוצרי אורתודוקסי על ידי הקיסר הביזנטי אלכסיוס קומננוס הראשון קומננוס.

המנזר צמוד לצלע הר תלול, כך שנראה כאילו המנזר תלוי על קיר ההר, ומשקיף לנוף הררי המכוסה ביער ירוק עד.

במנזר עצמו מספר ציורי קיר. למרבה הצער, לא כולם נשמרו בצורה טובה וחלקם אף הושחתו על ידי מבקרים חסרי אחריות.

בנקודת היציאה למנזר הנמצאת על גדות נחל בלב היער יש מסעדה, שולחנות פיקניק ומספר בקתות להשכרה, למי שרוצה לחקור את האזור ביותר מחצי יום.

מכאן יש שביל רגלי העולה כ-300 מ’ למנזר. הכביש למנזר עובר בעמק פורה בו מגדלים תה, דובדבנים ואגוזי לוז. למגיעים ברכב פרטי או מונית, מומלץ לעצור בצד הדרך ולנסות מהאגוזים הטריים.

כתובת
דולמוש (מיניבוס) מטרבזון – בשיא העונה רצוי לבדוק כרטיס מראש.

 

 

 

4.9/5 - 22 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button