אתונה

כיכר סינטגמה – מלונות ואטרקציות בכיכר המרכזית של אתונה!

כיכר סינטגמה (Sindagma)  – זוהי הכיכר המרכזית בעיר, שמעליה נשקף הוולי (Vouli), בית הפרלמנט היווני, שנבנה במקורו במאה ה-19 בתור ארמון למלכי יוון.

בחזית הוולי נמצאת מצבת החייל האלמוני שנחשב לאחד מהיבטי ההיסטוריה המשמעותיים בעיר.

על הקיר תבליט של חייל גווע, ולידו חרותים קטע מנאום ההספד המפורסם של פריקלס, ושמות המערכות שהצבא היווני נטל בהן חלק.

מדי שעה עגולה נערכים לפני המצבה חילופי משמרות. זהו חיזיון שתיירים אינם נוהגים להחמיץ, ואפשר לראות התקהלות כבר רבע שעה לפני הזמן.

החיילים המבצעים את הטקס הם המשמר הנשיאותי, בעבר יחידה מיוחדת שהוקמה בעת המאבק לעצמאות.

למשמר הזה נבחרים צעירים גבוהי קומה ובעלי הופעה.

לבושם היווני המסורתי נראה היום קצת מגוחך: חצאיות לבנות קצרות, טייטס לבנים עם קישורים שחורים, נעלי צארוכיאס שטוחות עם פומפונים שחורים, חולצה לבנה עם שרוולים מתנפנפים ועליה וסט שחור מעור, והעיקר – הכובע המפורסם עם הציצית הארוכה הנופלת לצד.

בחורף לובשים על הכל מעילים כחולים כהים. הטקס נערך בסבר חמור.

שני חיילים מגיעים בציווי מפקד המצעיד אותם קדימה לעבר החיילים המוחלפים.

כל הטקס נראה מוזר ולא שייך להווה. אבל הוא אטרקציה תיירותית נאה.

מה עושים בכיכר?

סביב הכיכר התיירותית כל השירותים לתייר: בתי מלון מפוארים, מסעדות יקרות, סוכנויות נסיעות, דוכני מזכרות. הכיכר תמיד הומה אדם, אם תיירים ואם מקומיים.

לאורך רחוב אמליאס, היוצא מהכיכר משתרעים הגנים הלאומיים, מעוצבים להפליא, המזמינים את כל היגע לנוח על הדשאים או על ספסלים, ולטייל בין צמחים ועצים שונים ובריכות מים.

מלון באתונה ליד כיכר סינטגמה

ליד הכיכר יש שפע של מלונות ואתרי לינה מומלצים.מי שרוצה לחוות את מרכז העיר אתונה – מומלץ להזמין מלון באיזור זה של הכיכר.מומלץ להתעדכן ברשימת המלונות הכי טובים לזמן זה בבוקינג.הבאנו לכם את רשימת המלונות המומלצים באזור הכיכר והמחירים שלהם, כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על הבאנר ולבחור מלון באזור הכיכר עם המלצות ומחירים שווים במיוחד מאת בוקינג:
Booking.com

5/5 - 11 {הצבעות}

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button