צ'כיה

פארק לאומי שומבה

פארק לאומי שומבה בצ’כיה – מידע כללי

פארק לאומי שומבה – (Narodni Park Sumava) נמצא  בדרום מערב המדינה על גבול  גרמניה ואוסטריה, וכ 80 ק”מ מדרום לפראג. את הפארק חוצה כביש מס’ 4 , בצפון מערב הפארק עובר כביש מס’ 27 או בסימון 53 E המגיע מפראג, שטח הפארק כ 86,500 קמ”ר.

בשנת 1991 הוכרז השטח כפארק לאומי ואונסק”ו הכיר בפארק כשמורה ביו ספרה מוכרזת.

הגיאולוגיה והטופוגרפיה בשטח הפארק בנויים מרכסים המתרוממים עד לגובה של 1,378 מטר, זהו רכס פלכח (Plechy),  חלק  מטופוגרפיה היא רכסים נמוכים גבעות ומישורים, בעבר בתקופת הקרח האזור היה מכוסה קרחונים היא הטופוגרפיה המקומית ואגמים הפזורים בשטח.

חלק ניכר מהשטח מכוסה יערות, בשטח הפארק זורם הנהר הארוך ביותר במדינה נהר ולטבה (Vltave).

נהרות נוספים העוברים בפארק הם: בצפון Klemelna   ונהר Jtava . במרכז נהר Tepla , בדרום נהר Vltava  הזורם לאגם גדול אגם ליפנו  (Lake  Lipno) שלחופיו אתרי נופש רבים עם תשתית טובה הן במלונות והן בחניוני קמפינג.

בשטח הפארק עשרות מסלולי טיול רגליים ומסלולים מיוחדים לאופנים אותם ניתן לשכור בכניסה לפארק או בכפרים הקרובים לו.

שמורת שומבה לינה ועוד

לינה – מחוץ לפארק ישנם מספר חניוני קמפינג מסודרים, בדרך כלל בצמוד לכבישים, חניון קמפינג בשטח הפארק נמצא בקרבת נ.ג. 1253.

בערים והכפרים הנמצאים בשטח הפארק כגון: Srni, Kvilda, זֵ’לֶזנָה רודָה (Zelezna Ruda) בצפון הפארק, פולקה (Polk) ישנם מלונות  מסודרים,  ליד פולקה יש גם חניון קמפינג.

הורנִי פּלַנָה (Horni Plana) הנמצאת מדרום לפארק לחופו של אגם ליפנו (Lipno Lake) על כביש מס’ 163.

לאורכו של כביש זה ולחופי האגם ישנם מלונות וחניוני קמפינג רבים, הכפר המפורסם באזור הוא לופנו (Lipno) הממוקם בדרום האגם.

אוכל – ניתן להצטייד במזון בכל הכפרים והעיירות באזור, לאורך האגם אגם ליפנו  (Lake  Lipno) שלחופיו נמצאים אתרי הנופש יש מגוון גדול של מסעדות כולל מאכלי ים (מים).

 

מקור צילום של תמונת הפארק – מאת וויקמדיה – Wikimol.

4.9/5 - 15 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button