אטרקציות בפראג

בית העיריה פראג – מידע למטייל שאתם צריכים להכיר באיזור

בית העיריה פראג

בית העיריה פראג (Staromestske Radnice) – בנין העיריה הישן, הממוקם בעיר העתיקה, מרשים בעיצובו האקלקטי, אך יותר מכל, מעניין לצפות באנשים המתקבצים ליד השעון ונושאים עיניהם לאטרקציה המרתקת רבים בכל שעה עגולה.

המבנה הפנימי עוצב בסגנון גותי וסגנון הרנסנס. הקאפלה הגותית שבקומה הראשונה מאפשרת צפייה ב-12 השליחים שבשעון האסטרונומי, המופיעים בכל שעה עגולה.

בבית העיריה בקומת הקרקע פועל מוזיאון. מומלץ לעלות למגדל הנישא לגובה 70 מטר (יש מעלית) ולצפות על העיר פראג.

בחזית בית העיריה יש 27 צלבים לבנים, לזכרם של 27 המנהיגים הפרוטסטנטים, שהוצאו להורג בידי הקתולים בשנת 1621, כיוון שגרמו למלחמת 30 השנים.

היסטוריה

הבניין נבנה במאה ה-14, כשהמלך ג’ון ואן מלוקסמבורג, אביו של המלך קארל הרביעי, העניק לתושבי פראג את הזכות להקים מועצת עיר עצמאית. המגדל והקאפלה נבנו בסוף המאה ה-14, ועוצבו בסגנון גותי קדום, ואילו השער הראשי נבנה באמצע המאה ה-15 בסגנון גותי מאוחר.

בסוף המאה ה-15 הוצב שעון אסטרונומי על המבנה. מספרים שבונה השעונים אולץ לעבוד בכיסוי עיניים כדי שלא יוכל להעתיקו למקום אחר, ויש האומרים, שהשעון נבנה על ידי מאסטר האנו, שמייסדי העיר עיוורו אותו כדי שלא יוכל ליצור שעון נוסף כזה, וכנקמה הוא השליך את עצמו על מנגנון השעון ושבר אותו.

במאה ה-16 נוספו תוספות בסגנון הרנסנס. עם פלישת הנאצים, בשנת 1945, ניזוק המבנה, והמראה הנוכחי הוא תוצאה של שיקום שנעשה לאחר מלחמת העולם השניה.

בית עיריית היהודים – Radnice Zidovnicka
בכל רובע בעיר יש בית עיריה משלו. ברובע יוספוב עומד בית עירייה יהודי שנבנה בידי מרדכי מייזל ובמימונו בשנת 1586.

מייזל שימש ראש הגטו ושר האוצר של הממלכה.

המבנה ניזוק בשריפה ושופץ בשנת 1765 בסגנון הבארוק המאוחר. בעבר שימש כבית עיריית הגטו, וכיום הוא משמש כבית הרבנות הצ’כית והמסעדה הכשרה “שלום”.

על המגדל שעל המבנה יש שני שעונים.

השעון העליון הוא שעון עם ספרות רגילות, ומתחתיו יש שעון נוסף, הפונה לכיוון בית הכנסת הישן חדש, שבו השעות מסומנות באותיות עבריות והוא נע בכיוון ההפוך. השעון ממוקם מעל הקצה הבניין שבו מתנהל המוזיאון היהודי.

כתובת
Maiselova 18 – ליד בית הכנסת הישן חדש.
מקור צילום של התמונה - Martin Frouz/Magistrát hl. m. Prahy
5/5 - 11 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button