מדריד

אטרקציות במדריד – 14 אתרי טיול בעיר שחייב להכיר !

אטרקציות במדריד

יש מגוון של רחב של אתרי טיול ואטרקציות במדריד שכדאי לבקר בהם, לפני שנביא אותם מידע כללי על העיר:

מדריד (Madrid) בירת ספרד מהווה את המרכז השילטוני של ספרד, שוכנים בה המלך , הממשלה, הפרלמנט ובית המשפט העליון.

  בעיר למעלה מ 3.5 מליון תושבים והיא נחשבת לעיר הגדולה במדינה. העיר מרכזת מוסדות תרבות רבים כגון: מוזיאונים תיאטרון לאומי, ספריה לאומית ארמון המלך ועוד. הנהר החוצה את מדריד נקרא “מָנסָנָרֶס”, על שם מטעי התפוחים שצמחו בעבר משני גדותיו (מָנסָנֶס – תפוחים).

מדריד ללא ספק נחשבת לאחת האטרקציות ספרד שכדאי לבקר בהם.

14 אטרקציות במדריד שכדאי להכיר

קיבצנו עבורכם את האטרקציות המרכזיות שיש לעיר להציע ואסור לפספס !

1.ארמון המלוכה במדריד  ( Royal Palace )

ארמון מטופח ומרשים , הפאר בארמון מרשים ביותר, ניתן להצטרף לסיור מאורגן במסדרונות הארמון . יש אומרים שחלק מהאולמות והחדרים הם מוזיאונים בזעיר אנפין. ממזרח לארמון נמצאת כיכר הגדולה המקשטת בעשרות פסלים של בני מלוכה ובמרכז פיסלו של פיליפ הרביעי רוכב על סוס.

אתרי טיול במדריד 
מלון רויאל פלאס

2. מוזיאון הגרניקה (Guernica Museo)

 מוזיאון קטן המוקדש כולו ליצירתו של פיקאסו “הגרניקה”, ליד היצירה עצמה ישנו חדר מלא רישומי הכנה לציור.

3. מוזיאון פראדו Museo del Prado) )

ממוקם במבנה מהמאה ה- 18.יש בו מגוון גדול של אוספי האומנות מהמפוארים באירופה. ניתן לעשות סיור מודרך במוזיאון וכך להגיע למירב האטרקציות החשובות, למי שתחביבו ציור מומלץ במיוחד אגף הציירים הספרדיים הכולל מציוריהם של ולסקז, פיקאסו, מוילו וגויה.

מוזיאון פראדו
מוזיאון פראדו במדריד

4. מוזיאון השטיחים המלכותי – Real Fabrica de Tapices

ייחודו של המקום שהוא חי ומתקיים בזכות פעילותו, למעשה המוזיאון הוא מפעל אריגת שטיחים הפועל למעלה מ 300 שנה באותן שיטות עבודה,  העובדים אורגים שטיחי קיר ע”פ תמונות אתן הם מעתיקים, העבודות הגמורות מוצגות לקהל ולאחר מכן נמכרות, המחירים בהתאם לכמות העבודה וגודלו של השטיח. סה”כ עובדים במקום מספר מועט של עובדים קבועים ומצטרפים אליהם סטודנטים הלומדים את המלאכה.

ניתן לבקר במקום בסיור מודרך הנמשך כשעה, הכנחיסה בתשלום. המוזיאון ממוקם ליד תחנת הרכבת אטוצ’ה (Atocha). הגעה ברגל, המונית וניתן גם במטרו המגיעה לתחנה מננדז פלאיו (Menéndez Pelayo).

5. מוזיאון תיסן בורנמיסה Thyssen Bornemisza

במוזיאון זה ניתן את מיטב הציורים של מיטב האומנים מהמאה ה 13 ועד לעת הזו. וכל זה באוסף הנדיר של הברון האנס היינריך תיסן בורנמיזה.

6. (Museo del Real Madrid) מוזיאון ריאל מדריד

מיועד לאוהדים של ריאל מדריד, כמו במוזיאונים של קבוצות גדולות באירופה גם במוזיאון זה מוצגים תמונות, מסמכים, סרטים ושלל הגביעים בהם זכה המועדון לאורך השנים, זהו מיקדשם של האוהדים, במקום חנות מזכרות, המחירים גבוהים ולא מוצדקים במיוחד אמור לגבי לבוש, בשוק בעיר ניתן למצוא את אותם פריטים בפחות מ 50%  מהמחיר בחנות המוזיאון.

מוזיאון ריאל מדריד
מוזיאון ריאל מדריד – חובה לבקר

7. כיכר  קולון (Plaza de Colon)

על שמו של קולומבוס. כיכר נחמדה המוקפת בתים היוצרים ממנה כאילו חצר פנימית, במקום חנויות, מסעדות, אומני רחוב, במיוחד ציירים המציירים פורטורטים היתוליים של העוברים ושבים, במיוחד תיירים, ברחובות הצדדיים מגוון גלריות וחנויות קטנות, בתי קפה וכו’.  מקום מזמין ובהחלט נעים ונחמד.

כתובת הכיכר:  . Calle Serrano and Paseo de la Castellana

מצבת הזכרון לסרוונטנס מחברו של “דון קישוט” ) הפלאסה דה קולון (כיכר קולומבוס  המנציחה את כריסטופר קולומבוס, מגלה אמריקה.

כיכר  קולון
מצבתו של כריסטופר קולמבוס בככיר קולון

8. פלאסה דל דוס מאיו (Plaza del Dos de Mayo)

נמצאת בשכונת מלסניה (Malasaña) הכיכר הוקמה לזכר המרד המדרידאי מה-2 במאי 1,808 נגד צבאות נפוליאון. הרובע קרוי על שם נערה בת 17, מנואלה מלסניה (Manuela Malasaña), שנהרגה במהלך הקרבות.

9. שוק הפישפשים של מדריד El Rastro Market

שוק צבעוני ומרשים הפועל בכל ימות השבוע משעה 07:00 מועד 14:30, יש אומרים שהיום הטוב לביקור בשוק הוא יום ראשון בו התושבים פנויים לעשות את מיטב קניותהם. השוק מציעה מכל טוב, בגדים מסורתיים, כלי בית חלקם מאוד ישנים, ריהוט בעיקר ישן עד עתיק, מנורות , תכשיטים ועבודות יד, תיקים, משחקים ועוד. השוק ממוקם בקרבת כיכר העיר אשר ברחוב Ribera de Curtidors.  בשוק זה ניתן להתמקח על המחירים אך בבקשה לעשות זאת בנימוס והגינות.
כתובת השוק: Calle Ribera de los Curtidores

אתרי טיול במדריד
שוק הפשפשים של מדריד

10. מנזר יחפה רויאלס  (Monasterio de las Descalzas Reales)

במבנה  זה בעל ייחוס היסטורי ועיצוב מרשים שוכן  מוזיאון  לאומנות ומוצגים בו אוספי אומנות נדירים, המקום  חובה לכל חובב אומנות המגיע לעיר. יש לא מעט תיירים המגיעים למקום ע”מ לראות את המיבנה ולהתרשם מהארכיטקטורה המקומית.
הכתובת: Plaza de las Descalzas Reales, 3
המוזיאון פתוח בימי שלישי עד חמישי  משעה 10:30 עד 12:45, בימי שישי עד ראשון משעה 11:00 ועד  13:45

 

11. מרכז התרבות של מדריד  ( CaixaForum Madrid)

המרכז שוכן במבנה גדול ומרשים, המקום מאוד פופולארי בין התיירים וחובבי האומנות,  במרכז ישנן תערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות, אומנות מודרנים ואומנות מסורתית, אומנים מקומיים ואומנים מרחבי תבל.

עידכונים ניתן למצוא בטלפון: 91-330-73-00

12. פארק בואן רטירו Parque del Buen Retiro

הוא אחד מהפארקים הידועים של מדריד, בשטח הפארק אגם לשייט ובילוי, מסלולי רכיבה על אופנים, פינות ישיבה ומשחק, פסלים רבים מוצבים בו ועוד,  במרכז הפארק חממת זכוכית הנקראת: פאלאסיו דה קריסטל (Palacio de Cristal), החממה הוקמה עוד במאה ה , 19 בימי הקיץ נערכים במרחבי הפארק קונצרטים והופעות הפתוחות לקהל הרחב. הגנים הבוטנים  המלכותיים ממוקמים בשולי הפארק  בצד הדרום מערבי.  מגוון הצמחים גדול ומאוד מרשים, ניתן להצטרף לסיורים מודרכים ברחבי הגנים או לטייל עצמאית.

פארק בואן רטירו
פארק בואן רטירו מדהים ביופיו מקור Joesroom

13. פארק Casa de Campo

זו הריאה הירוקה של מדריד, הפארק ממוקם במרכז העיר ומשתרעה על שטח של כ 17,000 דונם.  זהו מקום המפגש והבילוי של תושבי העיר, בשטח הפארק מקומות ישיבה ופיקניק, גן חיות, אגם בו ניתן לשוט במגוון סירות, שבילים שחלקם משמשים להולכים, רצים, סקטבורד ורוכבי אופנים,  מתקני משחקים לילדים, מסעדות ומזנונים, שירותים מסודרים וכו’, אחת האטרקציות בפארק היא, ביה”ס ללוחמת שוורים, למרות התנגדות הלוחמים כנגד קרבות הזירה המקום מושך לא מעט תיירים ותושבים מקומיים. הפארק פתוח לציבור בכל שעות היום וללא תשלום.

14.  פארק שעשועים arque Warner Madrid

המשמש כתחליף, חיכוי לדיסני לנד, זהו פארק שעשועים גדול ומאוד אטרקטיבי, בחודשי הקיץ בעת החופשות המקום מפוצץ במשפחות מקומיות,  הפארק נפתח לקהל בשנת 2002.  הפארק מורכב מחמישה חלקים עיקריים: דמויות מצויירות כמו בדיסני לנד, גיבורי על הלקוחים מהקולנוע וחוברות קומיקס , המערב הפרוע על כל המשתמע מכך,  אולפני הסרטה המדגימים את פעולת הצילום וההסרטה כולל  כפילים, החלק החמישי מוקדש להוליבוד על הפאר שבה.

כתובת הפארק: San Martín de la Vega   .
טלפון לברור ועידכונים: 91-821-12-34
אתר אינטרנט www.parquewarner.com  :

חיי לילה במדריד – אתרי טיול במדריד

העיר מציעה מכל טוב, פאבים, ברים, מסעדות, בתי קפה בכל פינה, מועדוני ריקודים ועוד.

האטרקציה היא מועדוני פלמנקו, ריקוד ספרדי שהתפתח בדרום המדינה באזור אנדלוסיה.  בעיר קמו עשרות מועדוני פלמנקו הופעות כאשר כל יום ההופעה משתנה, ישנם מועדונים המשולבים עם מסעדה.

דרגו את הפוסט post
Back to top button