אטרקציות בספרד

שמורת מלדטה

שמורת מלדטה בהרי הפירנאים

אחת השמורות היפות בהרי הפיאנאים זוהי שמורת מלדטה, ליקטנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על השמורה, טיול בה ומידע כללי חשוב.

איך מגיעים לשמורה

משמורת Aigues Tortes  נסיעה בכביש נוף 28 C מ Espot בה סיימנו את טיולנו בשמורה, הנסיעה צפון ומערבה, בדרך עוברים פס ותצפיות נוף מרהיבות, הכביש מוביל ל Vielha ממנה נרד דרומה בכביש 230 N , כעבור 8 ק”מ נכנס למנהרה ארוכה ושוב לכביש נוף, כעבור כ 21 ק”מ מגיעים למפגש עם כביש 260 N המושך מערבה, הכביש עובר דרך שני מעברי הרים ותצפיות נוף, אורך הקטע כ 32 ק”מ עד לעיירה Casteion de Sos , ביציאה מהעיירה נפנה ימינה על כביש 139 A ועימו נמשיך לעיירה Benasque ולחניון בכניסה לשמורה. מהחניון עולים באוטובוס של השמורה עד לתחילת המסלולים, משך הנסיעה כ 15 דקות . האוטובוסים יוצאים כל כחצי שעה, האוטובוס האחרון חוזר לחניון בשעה 21:00.

שמורת מלדטה מסלול בהר מלדטה

 של המסלול לא קשה ונוח להליכה, השביל מסומן בצבעי ירוק כהה ובהיר, כעבור כ 45 דקות מגיעים לתצפית על מפלים , הנהר זורם בקניון גרניט והמים נעלמים במערה טבעית – בולען, התופעה מעניינת וייחודית.

במקום מומלץ לעשות הפסקה להנות מהמראות ומשפע הפרחים, המפלים מגיעים מנחלים המפוזרים על שטח מישורי רחב, לממשיכים לכיוון הפס והאגם מתקבלת תמונת האזור ממבט מלמעלה תמונה מרשימה המזכירה את המערבונים.

 להמשך המסלול לפס ולאגם יש לחצות את העמק בצידו השמאלי עד למפל הנראה ממול, הדרך  מסומנת  ברוג’ומים בלבד, עולים במקביל למפל עלייה של כחצי שעה, המשך השביל נוח יותר וחוצה שטח המכוסה בולענים רבים, בין הסלעים ניתן לראות בעלי חיים הדומים לשפן סלע אך עם זנב ופרווה מלאה העונה לשם מרמיטה  Marmota , במקום  שפע של פרחים.

לפני העלייה לפס אפשר לראות שוב את תופעתה בולענים , מפל מים ונחל הזורם בין הבולענים לפתע נעלם בחור באדמה. מאזור בו נעלמים המים ממשיכים לפס כ 15 דקות של עלייה לא קשה בדרך המסומנת ברוג’ומים,  עם המעבר של הפס מתגלה אגם TORO , המקום מתאים מאוד לקפה ועוגה. למעוניינים ניתן להמשיך לאגמים נוספים, אנו חזרנו על הדרך עד לעמק והנחלים, בעמק ניתן לחזור על השביל ממנו הגענו או לחצות את העמק ונחליו על גבי שלושה גשרי עץ, לעלות על הרכס מעל המפלים (עלייה של כ 20 דקות לא קשה) ולרדת לחניון האוטובוסים בדרך שונה, קטע זה לוקח בערך שעה.  סה”כ משך הטיול כ 4-5 שעות,  החזרה לחניון ולרכב עם האוטובוס של השמורה.

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button