אטרקציות בספרד

 שמורת אורדסה

 שמורת אורדסה – מידע כלל על הפארק

שמורת אורדסה  ORDESA לבאים מ Torla בכניסה ישנו חניון בתשלום, חלק ניכר מהבאים חונים לפני החניון בצידי הכביש, בחניון ישנו אוטובוס של השמורה המסיע את המטיילים הלוך ושוב, עם רכישת הכרטיס מקבלים מפה קטנה של המסלולים העיקריים בשמורה, המשך הנסיעה לשמורה כרבע שעה.

מהחניון האוטובוסים מתחילים המסלולים בשמורה. המסלול המועדף ביותר הוא בשביל ההולך לאורך הקניון עד למפל זנב הסוס, כאשר עוברים לאורכו מספר מפלים ותצפיות מרשימות.

 המסלול הקצר של השמורה

המטייל שקצר בזמן או אינו מעוניין במסלול ארוך עושה את המסלול המעגלי.  המסלול יוצא מתחנת המידע ליד תחנת ההסעה ועובר ביער ליבנה יפיפה עד למפל הראשון, משך הקטע כ 45 דקות, המשך שלכם 10 דקות עד לתצפית על המפל ולאחריה לתצפית על מפל נוסף, חוצים את הנחל ומפליו וחוזרים בצד השני עד לתחילת המסלול,  משך כל הטיול הנ”ל כשעתיים.

 המסלול הארוך של השמורה

 ממשיך עד למפל זנב הסוס, לאחר הפרדה מהמסלול המעגלי ממשיכים במעלה הנחל כשעה לחצי עד לסדרת מפלים מרשימה בעוצמתה (במבט מרחוק), ועוזבים את היער לשטח פתוח , השביל עובר בחלקו על דרך מרוצפת ומגיע עד למפל זנב הסוס, מפל שצורתו דומה לזנב סוס צר בחלקו העליון ורחב מאוד בחלקו התחתון, במקום ישנן שפע מקומות למנוחה ותצפית על המפל ובדרך כלל גם שפע מטיילים.

חלק מהמטיילים חוזרים בשביל ממנו הגיעו למפל,  למעוניינים בגיוון מומלץ לחצות את הנחל ולעלות על שביל החוזר לנקודת ההתחלה מצידו השני של הערוץ, הדרך ברובה בעליה מתונה, שפע פרחים ותצפיות מדהימות לערוץ הנחל והשביל העובר בו, מבט יפה לקרקס הקרחוני בקצה הערוץ (מקום מפל זנב הסוס) ולברכות הטורקיז המפוזרות בו, מבט מיוחד לחלקו המיוער של הערוץ.

השביל נוח וברור, בתחילה חשוף אך מלווה בפריחה רבה כולל אירוסים, כעבור כשעה השביל נכנס ליער בחלקו סבוך ומרשים בעוצמתו, מומלץ לעצור מדי פעם לתצפיות נוף.

משך ההליכה בשביל עד לתצפית ותחילת הירידה התלולה כ 3 שעות. הירידה לחניון האוטובוסים תלולה מאוד ועוברת ביער, מומלץ לעשותה לאט בזהירות ועם מנוחה קלה, המאמץ לרגלים גדול , משך הירידה כשעה ועד לחניון עוד כ 10 דקות של הליכה נינוחה. החזרה באוטובוס ל Torla, לעיתים יש להמתין לאוטובוסים בגלל מספר המטיילים הרב בעיקר בשיא העונה. סה”כ משך המסלול עד 8 שעות.

5/5 - 1 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button