סלובניה

שמורת טריגלאב וטיול לפסגתו – שלושה ימי טיול מיוחדים

שמורת טריגלאב היא פארק לאומי גדול ומרשים, הוא משתרע על כל אזור רכס הטריגלאב ומרגלותיו. יש בשמורה אגמים, מפלים ונהרות,  יערות, הרים וכל מה שהטבע ייצר באזור. רכס הטריגלאב (TRIGLAV) הוא הגבוהה בהרי סלובניה, פסגתו מתנשאת לגובה של 2864 מטר, העלייה לפסגת ההר מהווה מטרה לכל סלובני המכבד עצמו, לפסגה ישנם עשרות שבילים מסומנים, העלייה מכיוון צפון קשה יותר מאשר העלייה מכיוון אגם בהוני, לכן רוב המטיילים עולים בדרך זו.

ניתן להחנות את הרכב בחניון מסודר בתשלום ליד  Koca Pri Savici , משך הטיול כ 3 עד 4 ימים והוא מיועד למטיבי לכת.

שמורת טריגלאב סלובניה – 3 ימי טיול מרתקים

היום הראשון – מהחניון מתחיל השביל המסומן עם שילוט לכיוון הדולינה והטריגלאב, נקודת ההתחלה נמצאת בגובה של 653 מטר, הדרך עולה בתלילות בצורת סרפנטינות מפותלות עד ללגונה קרנו ג’ז (Crno Jez) הנמצאת בגובה של 1294 מטר,  העלייה איטית ודי קשה, למעלה מ 3 שעות, מומלץ לעשות מנוחות ולצפות לאחור המבט על האגם והעמק מרשים.

לאחר מנוחה עם קפה (במידה והבאתם ערכת קפה) נותנת כוח להמשיך, מכאן ממשיכים לכיוון עמק שבעת האגמים (Dolina Trigavskih Jezer) – , עמק זה נוצר בתקופת הקרחונים ונשארו בו שבעה אגמים בגדלים שונים, העמק ואגמיו מהווים נקודת משיכה למטיילים, חניית הלילה הראשון בבקתת Koca pri T igiavkih Jezerih הנמצאת בגובה של 1685 מטר, בבקתה הלינה על מיטות קומותיים  והתשלום כולל ארוחת ערב חמה.

היום השני –  לאחר השכמה והתארגנות  ממשיכים בשביל העמק שבעת האגמים במטרה להגיע לפסגה, ההליכה בעמק די נוחה ונמשכת כשעתיים עד  לאגם ריאבה-מלאקה (Rjava-mlaka), האגם המופיע במפות השבילים כאגם מספר 3, מכאן ישנה עלייה די תלולה לרמת הריבריצה   ribarice)).

העלייה לרמה נמשכת כשעתיים והיא די קשה, עם ההגעה לפס מומלץ לעשות מנוחה וצפייה לנוף, נוף מסולע מרשים ביותר. מכאן ישנן מספר דרכים העולות לפסגה, דרך אחת קצרה יותר אך תלולה וקשה העולה מבקתת Trzaska koca הנמצאת בגובה 2151 מטר. או לחילופין ללכת בדרך הארוכה יותר הפונה לבקתת Dom Planika  הנמצאת בגובה של 2401 מטר וממנה העלייה לפסגה קלה יותר, לינה בבקתה זו. מכוון שבקתה זו מאוד פופולארית מומלץ להזמין מקום מראש.

היום השלישי – עלייה לפסגה, בתחילה השביל טוב אך לאחר עלייה של כ 250 מטר בגובה קטע השביל הופך לצר ומסוכן, במפות הוא מסומן בנקודות ולא קו ישר, כלומר במקום זה  יש כבל מתכת לעזרה וביטחון המטייל, השביל צר ויש להיזהר בעת הצעידה, בפסגה יש מבנה עגול וממנו תצפית מרשימה לכל האזור, מי שמעוניין להשאיר עקבות יש כאן ספר מבקרים בו חותמים אלה שעלו להר.

מהפסגה יורדים בזהירות רבה חזרה לבקתה Dom Planika  , מכאן ניתן לחזור בדרך בה מגיעים או לרדת לבקתת Vodnikov dom הנמצאת בגובה 1817 מטר וממנה לרדת  לכיוון בקתת  jezeru Koca na pl gri הנמצאת בגובה 1453 מטר,  במידה וקצב ההליכה איטי מומלץ ללון בבקתה זו להמשיך למחרת, במידה ועדיין יש מספיק זמן יורדים ללגונה קרנו ג’ז (Crno Jez) וממנה בדרך הפיתולים לחניון הרכבים.

סרטון של השמורה:

טיול ללגונה קרנו ג’ז

טיול ללגונה קרנו ג’ז (Crno Jez) ולשדה הקרב ב Dom na Komni, טיול של יום אחד המגיע לשדה הקרב ממלחמת העולם הראשונה, הקרבות בין האיטלקים לאוסטרוהונגרים, המקום בו נהרגו כמיליון חיילים, על קרבות אלה כתב המינגווי את “הקץ לנשק”.  המסלול מתחיל מחניון הרכבים ליד  Koca Pri Savici, השביל המסומן עם שילוט לכיוון הדולינה והטריגלאב, נקודת ההתחלה נמצאת בגובה של 653 מטר, הדרך עולה בתלילות בצורת סרפנטינות מפותלות עד ללגונה קרנו ג’ז (Crno Jez) הנמצאת בגובה של
1294 מטר,  העלייה איטית ודי קשה, למעלה מ 3 שעות, מומלץ לעשות מנוחות ולצפות לאחור המבט על האגם והעמק מרשים.

לאחר מנוחה עם קפה (במידה והבאתם ערכת קפה) נותנת כוח להמשיך, מכאן פונים שמאלה לאורך הלגונה ממשיכים  לכיוון Dom na Komni הנמצאת בגובה של 1520 מטר לנקודה זו מגיע רכבל העולה מנקודת ההתחלה, מכאן לאורך הדרך ישנן נקודות תצפית מרשימות.

ההמשך לבקתה הבאה ב Koca pod Bogatinom, כאן התנהלו קרבות קשים בעת מלחמת העולם הראשונה, אירוע זה היה כה דרמטי שהמינגווי כתב על ספר, “הקץ לנשק” אחד מספריו החשובים, מכאן חוזרים לנקודה הקודמת בה יש רכבל,  אפשר ללכת בשביל אחר העושה סיבוב קטן נוסף, במידה והרכבל פועל ניתן לרדת בו, במידה ואיננו פועל ממשיכים מעט עד לצומת הבא ומכאן ישנה ירידה בפיתולים רבים, הירידה איננה קשה ולמרות זאת לוקחת זמן, השביל מגיע עד לחניון הרכבים, סה”כ משך ההליכה במסלול זה כ 8-9 שעות.

שורה תחתונה

שמורת טריגלאב היא אחד מהיעדים המאתגרים והמהנים ביותר בסלובניה, זה מסלול בהחלט לא קל להליכה ולא מתאים לכל אחד, אך הנוף עוצר הנשימה, ההרגשה של הסיפוק של כבישת היעד -שווים כל רגע.

מקור תמונה ראשית KIMKIM

5/5 - 5 {הצבעות}

כתבות אחרונות

כדי לראות גם
Close
Back to top button