אטרקציות בניקרגואה

אתרי טיול בניקרגואה – הפארקים ומסלולי הטיול הטובים ביותר!

אתרי טיול בניקרגואה

יש מגוון רחב של אתרי טיול בניקרגואה שאתם חייבים להכיר, ליקטנו עבורכם אתרי טיול מעולים שאסור
לכם לפספס וכל אחד יאהב – אז בואו נצא לדרך!

אתרי טיול ותיירות סביב מנגואה:

וולקן מאסאיה (Volcan Masaya):

הר הגעש הגדול במרכז הפארק הלאומי  באותו שם שעדיין פולט אש ועשן, קניונים עמוקים המשחררים עשן וריח חזק של גופרית. הפארק הלאומי וולקן מאסאיה ( National Park  Volcan Masaya) נמצא כ 23 ק”מ מדרום מזרח לעיר, ההר מוקף בכמה הרי געש קטנים יותר ובמעיינות חמים. האגדה אומרת, שהאינדיאנים נהגו להשליך נערות צעירות לתוך הלבה הרותחת כדי לפייס את אלת האש, צ’אסיוטיקה. הספרדים האמינו, שזהו שער הכניסה לגיהינום, ויושבים בו שדים. הכניסה לפארק בתשלום.

לגונה דה חילואה (Laguna de Xiloa):

אגם שנקווה בלוע מרהיב של הר געש, 20 ק”מ מצפון מערב לעיר הבירה, הוא אחד מאתרי השחייה האהובים על תושבי העיר. סביב הלגונה ישנם מספר מסלולים בדרך כלל אינם מסומנים כראוי.

לגונה אפויקה ((Laguna Apoveque:

נמצאת מצפון ללוגה דה חילואה (Laguna de Xiloa) וגם היא למעשה מקווה מים גדול בלוע הר געש.  בדרומה ישנו מרכז תיירות הכולל: מסעדה, חנות, מקומות מנוחה, במקום ניתן לצאת לטיול מודרך, המדריכים מחכים ליד המסעדה והשירותים.  שתי הלגונות נמצאות על חצי אי הבולט לאגם הלגונות נכללות השטח השמורה Chiltepe Peninsula Natural Reserve. מסלולי הטיולים עמוסים בימי חג וחופשות. ניתן להגיע למקום במונית או תחבורה ציבורית.

חופים באזור מנגואה:

העיר נמצאת לא רחוק מחופי האוקיינוס הפסיפיק (השקט), ישנם מספר חופים מסודרים ובהם שירותי חוף ותיירות טובים, החופים המומלצים ע”י מטיילים הם: חוף Pochomil פופולארי מאוד במיוחד בסופי שבוע וחגים, בחוף שירותי תיירות טובים הכוללים: שירותים, מסעדות, בתי קפה, תקשורת שירותי הצלה טיילת נחמדה  וכו’, חוף נוסף הנחשב לפופולארי הוא חוף  Masachapa, גם בחוף זה ישנם דשירותי תיירות טובים, חוף נוסף המומלץ ע”י מטיילים הוא: חוף Montelimar. בדרך כלל באמצע השבוע החופים די שוממים וזהו הזמן לתפוס שלווה.

הגעה:

לכל החופים ישנם קווי אוטובוסים סדירים.


המעיינות החמים טראפיצ’ה (Trapiche):

נמצאת כ 17 ק”מ ממזרח לעיר, במקום נובעים מעיינות חמים המופנים לברכות  גדולות ופתוחות תחת כיפת השמיים, המים נחשבים למים עם סגולות רפואיות, המקום מסודר ומטופח, יש בו גינון נחמד, מסעדות, בתי קפה, תקשורת ותחבורה, הערכה שבשנים הקרובות המקום ילך ויתפתח הן מבחינה תיירותית והן מבחינה רפואית.

הגעה:

ישנם קווי האוטובוסים סדירים היוצאים מהעיר.


שמורת צ’וקוירו (Reserva Tz’okoiro ):

השמורה נמצאת כ- 30 ק”מ ממנגואה (Managua), בכניסה לשמורה מקבלים מידע על האטרקציות ושבילי הטיול במקום, בשטח מסלולי טיול מסודרים המובילים לאטרקציות ולתצפיות מרשימות. מסלול מאוד פופולארי הוא הטיפוס לפסגת ההר לתצפית מרשימה על כל השמורה והאזור. מסלול נוסף מאוד פופולארי הוא הטיול למפל המים El Brujo, המסלול מחייב מאמץ בעת העלייה אליו, אך העוצמה וההוד של המקום מפצים על המאמץ. מסלול נוסף ולא קשה המוביל למפל מים  Chocoyeroיתרונו של מסלול זה שאיננו קשה ונוח למטיילים שאינם אוהבים להתאמץ יותר מדי, המפל נמצא כ-30 דקות הליכה מהכניסה לשמורה. ניתן לטייל בשמורה עצמאים או לקחת מדריך מקומי בתוספת תשלום, אנא בדקו שהמדריך דובר אנגלית ומכיר את השמורה.

לינה:

בשמורה ישנו מתחם קמפינג בו ניתן ללון באוהלים, המקום מספק שירותים, מקלחות, חנות קטנה, מסעדה ואפילו אוהלים. תוכלו למצוא מדריכים ופקחים פרושים לאורך המסלולים השונים ומציעים סיורים מודרכים בתשלום נוסף.

הגעה לשמורה:

יש קווי אוטובוסים סדירים היוצאים כל 25-30 דקות מהתחנה בטרמינל המסומןUCA , עם האוטובוס נוסעים עד לכפר Ticuantepe, מכפר זה ממשיכים במיניבוס עד לכפר לוס ריוס (Los Rios) מהכפר ניתן לתפוס טרמפ, לקחת מונית או ללכת ברגל עד לשמורה הנמצאת כ 2.5 העד 3 ק”מ מהכפר. מי שרוצה לברר פרטים ניתן לעשות זאת בטלפון שמספרו 8657670 505, 6606032 505 או באמצעות אתר האינטרנט של השמורה
נחשב לאחד מאתרי טיול בניקרגואה הטובים ביותר!


אגם ניקרגואה (Lago de Nicaragua):

הוא אחד האגמים המתוקים הגדולים בעולם (שטחו כמעט חצי משטח ישראל). האגם מחובר לים הקריבי ע”י נהר סן חואן, ויש בו מספר רב של איים, חלקם מיושבים. האגם נוצר כתוצאה וולקנית, מסביב לאגם ג’ונגל סבוך ומאוד מרשים, ניתן לטפס על הרי הגעש אך מומלץ לעשות זאת בטיול מאורגן ועם הדרכה מסודרת, זה קצת יותר יקר אבל הרבה יותר בטוח. ההר הראשון נקרא:  CONCEPCION, ההר השני נמצא ביער מועב והוא נקרא: MADERA , ניתן לעלות ולראות אל הלוע. גישה טובה להר ישנה מהכפר BALGUE .יש המנצלים את האגם לדייג, יש השטים עליו לאורך חופיו,.

אגם ניקרגואה


אומאטפא (Ometepe):

איים במרכז אגם ניקרגואה (בלאגו דה ניקרגואה) Nicaragua  Lago de, במקום יש שבילי הליכה נהדרים. כמה מהרי הגעש המרהיבים שיעניינו בוודאי מטפסי הרים הם וולקן מאסאיה ושני הרי הגעש שבאיסלה דה אומטפה (ISLA DE OMETEPE ), מאדרה (MADERA ) וקונספסיון (CONCEPCION ) בלאגו דה ניקרגואה יש אפשרויות טובות לדיג, והגלישה פופולרית בחוף פונלויה (PONELOYA ), ליד ליאון, וגם בפלאיה פופויו (PLAYA POPOYO ) שליד ריבאס (RIVAS ).

האי אומטפה (Isla de Ometepe):

מורכב משני הרי געש שהתחברו ויצרו את המקום המדהים הזה בתוך ג’ונגל גדול. על שני ההרים ניתן לטפס: אם החלטתם לטפס על הקונספסיון (Concepcion), אל תשכחו קרם הגנה מפני השמש. ההר השני, המאדרה (Madera), נמצא ביער מועב. יש תצפית בדרך ולגונה בלוע ההר. ניתן להגיע מהכפר באלגו (Balgue).


לאס איסלטאס (Las Isletas):

 זו קבוצה של 356 איים קטנים הסמוכים מאוד לגרנדה, שתושביהם מתפרנסים מדיג ומגידול של עצי פרי טרופיים כגון מנגו וקוקוס, ויש כאן מגוון עצום של ציפורים ועופות. באי סן פבלו (San Pablo) יש מבצר קטן שנבנה על ידי הספרדים להגנה מפני שודדי הים הבריטיים במאה ה-18. נחשה לאחד מ


פארק לאומי איסלה סאפאטרה (Isla Zapatera):

הוא אחד מהאתרים הארכיאולוגיים החשובים ביותר בניקרגואה. פסלי האבן הענקיים שהקימו כאן האינדיאנים בעידן שלפני גילוי אמריקה אמנם הועברו למקום אחר. אך עדיין תוכלו לראות כאן קברים ומבנים עתיקים. קברים נוספים וגילופי אבן מעניינים מצויים גם באיסלה דל מוארטו (Isla del Muerto). הכניסה בתשלום.


ארצ’יפיילאגו סה סולנטינאמה (Archipelago de Solename):

זו חבורה מוזרה המתגוררת בקבוצת איים זו, בקצה שבדרום לאגם ניקרגואה (אגו דה ניקרגואה ) החבורה חיה חיי שיתוף, החבורה הוקמה עבור אומנים על ידי המשורר ארנסטו קרדנאל. האיים ידועים באסכולה הייחודית שצמחה בהם, של ציור פרימיטיביסטי ססגוני, ויש כאן גם שבילי הליכה בנוף מרהיב ואפשרויות דיג ונופש. הסירות לאיי סולנטינאמה יוצאות מסן קרלוס (SAN CARLOS ), בפינה שבדרום מזרח האגם.


פארק לאומי איסלה חאן ((Isla Juan Venado Nature Reserve Park:

נמצא מדרום לעיר לאון ( Leon) על חוף הים, זו שמורת חוף עם צמחייה נמוכה, מומלץ לעשות טיול בשמורה בליווי מדריך המכיר את השמורה. ניתן לשכור סירה ולצאת לשיט, גולת הכותרת היא הצבים הגדולים.

פארק לאומי איסלה חאן
פארק לאומי איסלה חאן

החוף הקריבי של ניקרגואה:

בניגוד לשאר חלקי ניקרגואה, חוף הים הקריבי מעולם לא יושב, המקום היחיד לאורך החופים המכוסים ביערות גשם, שהמטיילים מגיעים אליו, הוא העיירה בלופילדס, ומעטים עושים את דרכם גם לאיי התירס (Islas del Maiz). אחרי הנסיעה ממנגואה לבלופילדס, הכוללת שיט של חמש שעות בנהר אסקונדידו (Rio Escondido), תוכלו להתרשם בעיירה מהשילוב האתני המעניין, הכולל אינדיאנים בני השבטים מיסקיטו, ראמה וסומו, שחורים ומסטיסוס (ממוצא מעורב) משאר חלקי ניקרגואה.

איסל דה מיז (MAIZ  ISLA DE ):

בתרגום איי התירס האדום נמצאים כ 70 ק”מ מהחוף המזרחי של ניקרגואה, האזור הקריבי. זהו החוף הכי יפה שהייתי בו (אחרי ביקור בחופי מקסיקו, בליז והונדורס). האיים שוכנים ממזרח לבלופילדס (Blophilds). הם למעשה שני איים. שטחו של האי הגדול יותר הוא 6 קמ”ר, ושטחו של האי הקטן הוא 1.5 קמ”ר. בדומה לאיים אחרים על החוף הקריבי, היו איי התירס בעבר גן עדן לשודדי ים. כיום האיים (ובמיוחד הגדול שבהם) הם יעד פופולארי לנופש. עם מי טורקיז, חופי חול לבן, אתרים נפלאים לדיג, שוניות אלמוגים יפהפיות המהוות אתרי צלילה מדהימים, מקום בו ניתן לנוח וליהנות, קצב חיים שליו ורגוע.

האיים מאורגנים לקליטת תיירים, יש שירותי תיירות טובי, המחירים די גבוהים ויש לקחת זאת בחשבון בתכנון הטיול. לחופי האיים ישנם אתרי צלילה מדהימים.

הגעה:

ניתן לטוס ממנגואה או להגיע באוטובוס לילה ממנגואה לאל רמה (או להעביר שם לילה), וב-5:00 בבוקר לעלות על “פנגה” לבלופילדס (Lophilds), השיט עוד יותר יפה. משם לעלות לעוד “פנגה” לכיוון  בלאף (bluff), ושם לעלות על אוניה לאי הגדול (ומשם לקחת סירה לאי הקטן). אם החלטתם ללכת על הדרך הארוכה יותר- תבדקו באילו ימים האוניה מגיעה לאיים. זה משתנה בין העונות. חוץ מזה האוניה הגדולה עוברת דרך אל רמה, ואיתה השיט נוח וזול הרבה יותר , חצי מחיר.

איי קרן (Carn Islands):

הנמצאים בים הקריבי במזרח המדינה מול העיר (Bulefield), האיים מהווה אתרי נופש, חול לבן, דקלים ושלווה עולמית, במקום מקומות לינה נחמדים, בילוי בשייט, רחצה, צלילה וסתם שלווה ומנוחה.
הגעה בשייט מהעיר.

אתרי טיול בניקרגואה – קיבלתם הכל עכשיו צאו לטיול שלכם

דרגו את הפוסט post
Back to top button