גוודלחרה

גוודלחרה מקסיקו – 11 אתרי טיול שאסור לכם לפספס !

גוודלחרה מקסיקו

גוודלחרה מקסיקו – היעד שאתם בטח מכירים בשם אבל הגיע הזמן שתכירו אותו באמת.

היא העיר השנייה בגודלה במקסיקו.

העיר היא בירת מדינת חליסקו (Jalisco) וממוקמת במרכז מערב מקסיקו.

תמצאו בה מוזיקת המאריאצ’י (Música Hmarietz’i), טקילה, וריקוד הכובע המקסיקני, הסומבררו רחב השוליים והרודאו בנוסח המקסיקני.

חלק מקסמה של גואדלחארה הוא בכך שיש בה רבים ממוקדי העניין שתמצאו במקסיקו סיטי – סצנה תרבותית תוססת, מוזיאונים טובים וגלריות מצוינות, חיי לילה סוערים ומלונות ומסעדות טובים, אבל ללא הבעיות של עיר הבירה.

גואדלחארה היא עיר מודרנית, שטופת שמש, מסודרת ונטולת זיהום.

מזג אוויר בגוודלחרה

הטמפרטורות די יציבות לאורך חודשי השנה ונעות מ 16 מעלות בלילות ועד 28 מעלות ביום.

החודשים החמים הם ממרס עד סוף אוקטובר, גשם יכול לרדת בכל ימות השנה אך בעונה היבשה הנמשכת מסוף אוקטובר ועד תחילת מאי הממוצע הרב שנתי הוא מ”מ בודדים, בעונה הרטובה המתחילה בסוף מאי ועד אוקטובר יורדים ממטרים רבים (יחסית), סה”כ הממוצע הרב שנתי כ 920 מ”מ.

גוודלחרה מקסיקו – רשימה של 11 אתרים מומלצים

  • 1. הקתדראלה מגוודלחרה

    שוכנת במבנה גדול ומאוד מרשים, בנייתה החלה בשנת 1558 ונסתיימה בשנת 1616, בקומה השנייה עמודים התומכים את הגג ומחוברים בקשתות, שני המגדלים הבולטים ומהווים נקודת ציון. הפלאסות המקיפות אותה. בפנים הפאר חוגג, מומלץ לפקוד את המקום.

  • 2. מרכז התרבות קאבאניאס (Instituto Cultural de Cabanas)

    נמצא ליד פלזה Tapatía.

  • 3. כיכר החופש Mercado Libertad

    המכונה ע”י התושבים כיכר דה מרקדו סן חואן דה דיוס הנמצא בקרבת מקדש סן חואן דה דיוס , זהו מיבנה עתיק (יחסית) מהמאה ה 17.

  • 4. ארמון הממשלה (Palacio de Gobierno)

    הפעילות במבנה החל בשנת 1774. הבניין מרשים מבחוץ ולא פחות מבפנים, הכניסה למבנה מביאה את המבקרים לפטיו – חצר סגורה ששדרות עמודים של שתי הקומות פונים למרכזה, המבנה התפרסם במספר אירועים בהיסטוריה שלו, המקום אירח את הכרזת ביטול העבדות במקסיקו, יש בו ציור קיר ענק המשתרע על שטח של קרוב ל 400 מטר. במקום נערכים סיורים מודרכים.

  • 5. אתר הזיכרון רוטנדה (Rotonda)

    נבנה בשנת 1952, המקום בא הנציח את התושבים שתרמו הן לעיר והן למדינה, האתר ממוקם בגן גדול  ומהווה מקור לגאוות תושבי העיר, המיקום קרוב לקתדרלה הגדולה.

  • פלאסואלה דה לוס מאריאצ’יס (Plazuela de los Mariachis)- הכיכר שלהקות מנגנות בה בכל שעות היום והלילה.
  • 6. המוזיאון האזורי Jalisco

    שוכן במבנה שהוקם בתחילת המאה ה 18. במוזיאון מוצגים  שרידים היסטוריים, בעלי חיים שחיו באזור הכוללים: שלד של ממותה. כלי בית ועבודה, מלבושים ותכשיטים, ציורים ופסלים ועוד מגוון מוצגים השייכים להיסטוריה המקומית, מעניין, יש להקדיש למקום מספר שעות.

  • 7. שוק Tlaquepaque

    אחד השווקים הפופולאריים במקסיקו, כאן ניתן לראות ולרכוש עבודות יד אותנטיות במחירי מציאה, השוק מתפרש על שטח גדול, יש בו כמה מאות חנויות מאוד מסודרות ומזמינות, בשנים האחרונות הוקמו באזור מלונות וכיום ניתן לשהות במקום מספר ימים

    בין החנויות מסעדות ובתי קפה מזמינים, מערכות תקשורת כולל אינטרנט וטלפונים ציבוריים. יש אומרים שכל המבקר באזור חייב להגיע לשוק, לטייל בו ולרכוש משהו.

  • 8. בית העלמין דה בלן (Panteon de Belen)

    בית העלמין הישן בנוי לתפארת, שבילים מסודרים מבנים מפוארים המדגישים שהקבור במקום היה חשוב או עשיר, ישנן אחוזות קבר משפחתיות ועוד, על המקום יש עשרות אגדות וסיפורים המלהיבים את הדמיון.

    כמה שיראה מוזר יש במקום סיורים מודרכים הן בשעות היום והן בשעות הלילה, סיורי הלילה משולבים בסיפורים ואגדות על רוחות רפאים, ערפדים וכל שאר היצורים המפחידים, מטיילים שחוו את הסיורים מאוד ממליצים עליהם.

  • 9. סיור במפעל הטקילה סאוסה (Tequila Sauza)

    לחובבי המשקה מומלץ לצאת לסיור מודרך במפעל המייצר את הטקילה, בסוף הסיור מקבלים משקה חינם, פרטים ניתן לקבל בתחנות המידע לתיירים ומקומות הלינה.

  • 10. פארק קולומס (Parque Colomos)

    בנוי כגן בסגנון היפני, עם גשרים קטנים החולפים מעל לברכות ופלגי מים בהם משכשכים דגים צבעוניים, אפילו המצחייה גזומה ומסודרת ע”פ העקרונות הגן היפני.

דרגו את הפוסט post
Back to top button