אטרקציות במקסיקו

מקומות לטיול במקסיקו – 4 יעדי טיול שכדאי לכם להכיר!

מקומות לטיול במקסיקו

יש מגוון רחב של מקומות לטיול במקסיקו שווה לבקר בהם.

הבאנו לכם 4 יעדי טיול, עם אטרקציות שיש לעשות בהם ומסלולי טיול שווה להכיר!

אואחקה (Oaxaca):

היא עיר ספרדית ובה רחובות צרים ואווירה הייחודית לה – רוגעת ותוססת. באואחאקה, שנמצאת במדינת הדרום הסלעית בשם זה, מתגוררת אוכלוסייה ילידית גדולה, ושווקים אינדיאניים מתמזגים באדריכלות הקולוניאלית המקסימה שבה.

אחד ממוקדי המשיכה העיקריים כאן הוא השפע של מלאכות היד, לצד בתי הקפה המקומיים.

יש גם מוזיאון היסטורי מאוד מעניין ויפה שנמצא בבניין המנזר.

יש גם אתרים מרתקים במרחק של טיול יום מהעיר:

  • השרידים הארכיאולוגיים במונטה אלבאן (Monte Alban) – כחצי יום בתחבורה ציבורית, אוטובוס שיוצא מאחד המלונות בכפר.
  • המיטלה (Mitla) –  אתר ארכיאולוגי עם ציורי קיר מרשימים, חצי יום, מגיעים בתחבורה ציבורית מהתחנה המרכזית.
  • ביאגול ובקואילפאן (Cuilapan) – וגם שוקי הכפרים ומרכזי האומנויות.

באחה קליפורניה (Baja California):

הינה חצי אי היורד מארה”ב דרומה במקביל לחוף המקסיקני, רצועת החוף כאן ארוכה, ויש בה חופים לבנים ויפים, מפרצונים שלווים וצוקים מרשימים, אבל פנים הארץ במדינת באחה קליפורניה אינה ערוכה לתיירות ואינה מפותחת, כיום נמלטים לכאן בעיקר תיירים, ומוקדי העניין העיקריים הם:

  • סן בורחה (San Borja) – כפר מבודד שנבנה סביב מיסיון שייסדו הישועים.
  • סיירה דה סן פרנסיסקו (Sierra de San Francisco) – שליד סן איגנאסיו (San Ignacio) מישור געשי ובו אתרים של אמנות קדומה, שהוכרז לאחרונה כאתר עולמי לשימור.
  • סיירה דה לה לגונה (Sierra de la Laguna) – אתר בוטאני קסום בקצה הדרומי של חצי האי ובו צומחים זה לצד זה עצי צפצפה, קקטוסים, אלונים ודקלים, נחלים זורמים בו בשצף קצף דרך ערוצי גרניט – גן עדן לחובבי ההליכה.

אקפולקו – ACAPULCO :

ממוקמת מדרום למקסיקו סיטי על חוף האוקיינוס. עיר הנופש הראשונה במעלה והמפורסמת ביותר לאורך חופי האוקיאנוס השקט של מקסיקו.  בעיר והאזור מספר אטרקציות תיירותיות:

  • לה קבראדה (La Quebrada) – זו האטרקציה הגדולה בעיר, “משוגעים” הקופצים מהצוק התלול – לה קבראדה (La Quebrada) מדהימים את המבקרים עוד משנות ה30  של המאה הקודמת, ביכולתם לקפוץ מגובה של 45 מ’ אל תוך נקיק קטן וצר, שנדמה שבקושי יש בו די מים לשטוף בהם את הרגליים. ולכן לא מפתיע שהקופצים נושאים תפילה באתר פולחן קטן, לפני שהם מזנקים אל התהום.
  • חוף הים בפיא דה לה קואסטה (Pie de la Cuesta) – זהו חוף יחסית לא צפוף  הנמצא כשמונה ק”מ מצפון מערב למרכז העיר.
  • כביש מפרץ אקפולקו מדהים בנופים הנשקפים מממנו, הקטע היפה הוא לפוארטו מארקס (Puerto Marques) כ-18 ק”מ מדרום מזרח לעיר.
  • המקדש התת מימי נמצא מעט מדרום לחצי האי לאס פלאייס (Peninsula de la Playas) במקום נמצא פסל ארד של מריה הקדושה מגואדאלופה שנמצא מתחת למים ומכאן המונח המקדש התת מימי.

פוארטו ואיירטה (Puerto Vallarta):

זו עיירה ציורית הנמצאת לגדותיו  של נהר קאולה (Rio Caula) לחופי האוקיינוס הפסיפיק (שקט) בין הרים מכוסי דקלים ובין באהיה דה לאס באנדראס (Bahia de las Banderas ‘מפרץ הדגלים’) יושבת העיירה הציורית פוארטו ואיירטה (Puerto Vallarta), מרוצפת האבן והצבועה בלבן, מקום נופש חביב על עשירים ועל תרמילאים כאחת.

יש כאן חול לבן, חופים נטועי דקלים, ברים ומסעדות מקסימים ואינספור גלריות ריביירה, המתארים את תולדותיה של מקסיקו.

  • קתדרלה מטרופוליטאנה (Catedral Metropolitana,Tzompantl) – מעין מזבח שעליו הונחו גולגלותיהם של מי שהועלו כקורבן של האצטקים. ממזרח לקתדראלה ניצבים שרידיו של טמפלו מאיור (Templo Mayor), המקדש הראשי של האצטקים, לצד המוזיאון הנהדר עם חפצי האמנות שנתגלו באתר.
  • האלאמדה (Alameda) – שהיה בעבר השוק האצטקי, הוא כיום פארק נעים, והרחובות סביבו מלאים בבתי אחוזה קולוניאליים.
  • בוסקה דה צ’אפולטפק (Bosque de Chapultepec) – הפארק הגדול ביותר במקסיקו סיטי, ובו מספר מוזיאונים, פארקי שעשועים ומעונו הרשמי של הנשיא.
  • אסיליקה דה גואדאלופה (Basilica de Guadalupe) – הכנסייה שנבנתה במקום התגלותה של הקדושה המגנה על מקסיקו. הבתים הקולוניאליים ברובע סן אנחל (San Angel).
  • פירמידת קואיקואילקו (Cuicuilco).
  • לינה לתרמילאים – המלונות הזולים הטובים ביותר נמצאים באזורים שממערב לסוקאלו ומדרום לאלאמדה, ואוכל זול טוב תוכלו למצוא ברוב אזורי העיר.

הגעה:

בטיסות פנים עד לשדה תעופה קטן הנמצא מצפון לעיירה או ברכב על כביש מס’ 200 המגיע מצפון.

מקור תמונה ראשית Corderomx

דרגו את הפוסט post
Back to top button