מוסקבה

הכיכר האדומה של מוסקבה – המקום המרכזי וכל הטיפים !

הכיכר האדומה מוסקבה

הכיכר האדומה (Krasnaya Ploshchad) היא הכיכר המרכזית של מוסקבה, ולמעשה של רוסיה כולה, ואחד הסמלים הבולטים של המשטר הקומוניסטי שהיה קיים בה עד 1990.

הכיכר הוקמה בשנת 1490 על ידי הצאר איוון האיום, שגילח את כל בתי הסוחרים ודוכניהם שעמדו על השטח שמצפון לקרמלין. הכיכר שימשה אז בעיקר לביצוע טקסים דתיים ולחלופין, להוצאות להורג פומביות והכרזות מלכותיות. עד היום עומדת בכיכר במת אבן עגולה ששימשה בדיוק למטרות האלה, בעיקר לעריפת ראשים ולתליית מתנגדים פוליטיים. בתקופה הקומוניסטית היתה מרכז למצעדים צבאיים, אסיפות עם ונאומים. מצעדי האחד במאי, שראינו הרבה בטלוויזיה, התקיימו כאן תחת עינם המשגיחה של צמרת ההנהגה, שעמדה על מרפסת המאוזוליאום.

הכיכר כיום

היום היא בעיקר אתר תיירות, אבל היא נחשבת עדיין לליבה של העיר. שטחה של הכיכר 73 אלף מ”ר, ותוחמים אותה מבנים חשובים ומעניינים: מצידה הדרום-מערבי הקרמלין והמאוזוליאום של לנין, המוזיאון ההיסטורי של רוסיה מצידה הצפון-מערבי, שני הקניונים הגדולים, גו”ם וגאסטיני דבור – מצידה הצפון-מזרחי, וכנסיית בסיל הקדוש מצידה הדרום-מזרחי. שווה לבקר בכיכר האדומה גם ביום וגם בלילה, אז היא מוארת, ויש בה אווירה מיוחדת.

כתובת
תחנת מטרו אחוטני ריאד.

צילום תמונת הכיכר, הצלם: Stanislav Stankovic

5/5 - 6 {הצבעות}
Back to top button