מולדובה

יעדים ואטרקציות במולדובה

יעדים ואטרקציות במולדובה

שאנחנו מחפשים אטרקציות במולדובה ביעדים הכי שווים יש לה המון מה להציע, הבאנו לכם רשימה של כמה מקומות שכדאי לכם לרשום ביומן שלכם לטיול הבא, אז בואו נצא לדרך ונגלה מה יש למולדובה להציע!

פיאטרה ניאמץ

Piatra Neamt – עיר מחוז בחבל מולדוביה על גדות נהר ביסטריצה, שהיתה קיימת כבר במאה ה-12 לפנה”ס. העיר התפרסמה בזכות מבצר וכנסית יואן הקדוש, שנבנו על ידי שטפאן הגדול. במקום נמצא בית הכנסת העתיק ביותר ברומניה, שנבנה ב-1776.

קימפולונג מולדובנסק

Cimpulung Moldovenesc – עיר בת 20,000 תושבים באזור בוקובינה. בעיר קהילה יהודית אשר תחילתה במאה ה-18. היהודים בעיר סבלו במהלך השנים מגזרות שונות מצד השליטים המקומיים. ב-12 באוקטובר 1942 גורשו היהודים מקימפולונג יחד עם כל יהודי מולדובה. בשנת 1947 החלה עליית יהודי קימפולונג לישראל, וכיום חיים כאן כמניין יהודים.

מאוזוליאום מאראששטי

Mausoleul de la marasesti – אנדרטה לזכר קרבנות מלחמת העולם הראשונה. במקום התרחשו ביולי 1917 קרבות מרים במלחמה בין רומניה, בסיוע צרפתים ורוסים לבין גרמניה (שניסתה לפרוץ צפונה לכיוון יאסי). בין הנופלים גם יהודים שלחמו לצד כל הצבאות שהשתתפו בקרבות. במקום רחבת ענק עם פסלי גיבורי הקרבות, ובמרכז מבנה ענק בצורת פגז, ובו חדרי זכרון, שמות הלוחמים שנפלו, מוזיאון, וקברו של הגנרל Grigorescu Eremia, שניהל את המערכה ומת, וציווה להיקבר עם חייליו.

כתובת
190 ק”מ מבוקרשט על כביש מספר 2, ליד העיר Focsani.

מנזר וורונט

מנזר ליד העיר Gura Humorului. במנזר נמצאת הכנסיה המפורסמת ברומניה בציורי הקיר המיוחדים על קירותיה החיצוניים. הכנסיה נבנתה על ידי סטפן השלישי בשנת 1488. ציורי הקיר ציורו בשנת 1547, כולל ציור הסעודה האחרונה בקיר המערבי. הרקע הכחול של ציורי הקיר הוא יחודי לכנסיה זו.

מנזר ברסאנה

Manastirea Barsana- בכפר ברסאנה שבאזור מרמורש נמצא מנזר הכולל מבנים מיוחדים במינם. המנזר מיועד לנזירות אורתודוכסיות, המתאפיינות בכיפת ראש עטויית צעיף. המכלול פרוש על כרי דשא מעוטרים בגינון מופתי, והוא דומה יותר לכפר נופש מאשר למנזר. בתי הנזירות, אולמות הכינוסים, חדרי הפעילות, כל בית כזה עומד בנפרד מוקף בגינות ובדשא, וכולם בנויים בחלקם הגדול מעץ, נושאים גגות מסוגננים ומיוחדים במינם. בעיקר מושכת את העין הכנסיה הגבוהה, ששימשה בתור מודל לכנסייה המיוחדת בפויאנה בראשוב. כולה בנוייה מעץ, ולה גג גבוה ומחודד דמוי מצנפת של מכשפה, שחור כולו. גם פנים הכנסייה מיוחד ומרשים, כולו עץ, כולל הנברשת הגדולה.

בבראסנה נמצאת גם כנסיית עץ נוספת המתנוססת על ראש הגבעה מעל בית הקברות של הכפר. מתחתיה שוכן אומן עץ מקומי, תיאודור, המזמין את התיירים להיכנס ולבקר בסדנה שלו ומראה להם מיצירות העץ שלו.

5/5 - 3 {הצבעות}
Back to top button