יעדים באוסטרליה

ניו סאות’ ויילס – מידע למטייל שחייב להכיר בעיר המיוחדת של אוסטרליה

ניו סאות’ ויילס

ניו סאות’ ויילס  היא אחד מאתרי הטיול הטובים ביותר שיש לאוסטרליה להציע, ליקטנו עבורכם

פארקים ומקומות מעולים לטיול במדינת ניו סאות’ ווילס

פארק לאומי ההרים הכחולים (Blue Mountains National Park):

נמצא ממערב לסידני ומשתרע על שטח גדול מאוד, ישנן כניסות רבות לפארק כך שהכל מאוד נגיש, גבולו הצפוני של הפארק הוא כביש מס’ 40, ובדרום עד העיירות High Range וBullio . במסגרת שטח הפארק ישנם מספר פארקים משניים וגנים בוטנים. בשטח הפארק אגמים ונהרות שופעי מים, מפלי מים ופינות טבע מרשימים שהפכו לאתרי טיול ובילוי.

בשטח הפארק ישנם מתקנים רבים העומדים לרשות הציבור וביניהם: חניוני קמפינג מסודרים, מרכז מבקרים בו ניתן לקבל מידע עדכני בטלפון 8877-4787  (02) או במייל [email protected].

 במקום ניתן לרכוש מפות בקנ”מ 1:25,000 של הפארק, מהמרכז יוצאים טיולים מודרכים בכל רחבי הפארק.

מגוון הטיולים המודרכים גדול, טיולים העוסקים בתרבות האבוריג’ינים, טיולי צפרות, טיולי נוף, טיולים לחובבי הצמחייה ועוד.

בנוסף ישנם מסלולי רכיבה לאופנים, טיולי סוסים, מסלולים מיוחדים לרכבי 4*4, שייט בקנו, רפטינג, טיפוס צוקים, אזורי פיקניק, תצפיות.

בכל המקומות יש הקפדת יתר על גישה נוחה לנכים ומוגבלים.

לחובבי הטרקים, בשטחי הפארק  ישנו מגוון גדול של מסלולים, מסלולים קצרים של שעתיים פלוס ומסלולים הנמשכים ימים.

בדרום מערב פארק על כביש מס’ 32 ישנן שתי עיירות קטנות וצנועות אך בהחלט מרשימות העיירות :Leura  הנמצאת מדרום לעיר קטומבה (Katoomba) ועיירה נוספת הנקראת: Wentworth Falls הנמצאת גם היא מדרום מזרח לעיר קטומבה על כביש מס’ 32, בעמק ליד העיירה ישנם מפלי מים מאוד מרשימים, מומלץ בחום לטייל באזור ולראות מקומות שעדיין נשארו מחוץ למסלולי הטיולים והם מאוד מרשימים.

הגעה:

ניתן להגיע ברכבת מהעיר ישנן מספר תחנות הנמצאות בקרבת הכניסות לפארק וביניהן תחנת טיליה נמצאת כ 500 מטר מהכניסה לפארק, תחנת הר ויקטוריה הנמצאת קרוב ל 500 מטר מהכניסה, תחנת Glenbrook הנמצאת גם היא במרחק של כמה מאות מטרים מהכניסה, תחנת Warrimoo הנמצאת כמה מאות מטרים מהכניסה ועוד.

כבישים מרכזיים  היוצאים מהעיר וביניהם: כביש מס’ 40 לכיוון העיר Lithgow, וכביש 69 החוצה את הפארק מדרום לצפון ועוד כבישים משניים.


פארק לאומי Kanangra Boyd National Park)):

פארק זה נמצא בדרום מערב פארק ההרים הכחולים (Blue Mountains National Park) ומדרום  מערב לעיר קטומבה (Katoomba), בפארק מספר אטרקציות המצדיקות ביקור.

האטרקציה הגדולה והפופולארית היא מערות ג’נולין Jenolan Caves , המערות נמצאות כ 160 ק”מ ממערב לסידני ובצפון מערב הפארק, באזור ישנן כ 22 מערות נטיפים בחלקן זורמים נחלים, כיום רק 9 מערות פתוחות לקהל המבקרים.

הכניסה אך ורק במסגרת סיורים מודרכים הנמשכים כשעה ומחצה לערך, בכניסה ישנו לוח זמנים ליציאת הקבוצות לסיור.

במסלולי הסיור הותקנה מערכת חשמל המוסיפה הוד והדר למקום, לעיתים רעש הנהר הזורם בתוך המערה יוצר מוסיקה מיוחדת, כדאי לעצור ולספוג את האווירה.

גולת הכותרת הינה הנטיפים במגוון צורות וצבעים. הכניסה לסיור בתשלום.

הגעה:

לבאים מסידני עולים מערבה  עם הכביש הראשי מס’ 32 עוברים את העיר קטומבה (Katoomba),

ממשיכים עו כ 28 ק”מ עד להסתעפות הכביש שמאלה ליד העיירה Hartlev, דרך זו נקראת: Jonolan Caves Rd, הדרך יורדת  דרומה  עד למערות.


הגן הבוטני הר תומה (Tome Mountain Botanical Garden):

ממוקם כ 100 ק”מ ממערב לעיר על פסגת הר תומה (Tome Mountain ) אשר בפסגות ההרים הכחולים ((Blue Mountains, פסגות המתרוממות לגבהים מעל ל 1,000 מטר, לעיתים התרוממות דרסטית מה שיוצר מצוקים גבוהים. ייחודו של הגן בתנאי האקלים הקרירים אשר בו מה שמאפשר צמיחה של מגוון די ייחודי לאזור. בגן מתקיימים סיורים בקרונית מיוחדת הנעה ברחבי הגן במסלולים קבועים, ישנן תצפיות ציפורים, ביקור במערות ועוד.


הגן הבוטני הר אנאן (Mount Annan Botanic Garden):

נמצא דרום מערב לסידני. בשולים על רכס אנאן (Annan) המתרומם אך ורק לגובה של כ 100 מטר. הגן משתרע על שטח יחסית קטן כ 0.4 קמ”ר. הגן נפתח לציבור אך ורק בשנת 1988, בגן למעלה מ 4,000 מיני צמחים ותצפיות מרשימות על העיר. הגן משמש גם כשמור לחיות במקום.


הפארק הלאומי אגמי מייאל ( : (Myall Lakes National Park

פארק לאומי הנמצא מצפון נלסון ביי (Nelson Bay) על חוף הים כ 200 ק”מ מצפון לסידני וכ 25 ק”מ מצפון לעיר Hawks Nest, סביב אגם גדול הנקרא:Myall Lake  וממזרח לכביש מס’ 1. ניתן להגיע גם מעיירת החוף  Forster, הנמצאת מצפון לפארק.

זהו פארק די גדול ומאוד פופולארי באזור, יש בו מקומות לינה בקמפינג , מקומות לחניית קרוונים ובקתות, החניון מאוד מסודר עם חשמל, שירותים, מקלחות וכו’, המים בברזים לעיתים אינם מומלצים לשתיה ובמקרים אלה ישנו שילוט, המקום מדהים יש בו שפע אגמים חלקם גדולים מאוד וביניהם מחבר נהר, דיונות חול לבנות המגיעות מהיער ועד לקו המים.

בשטח הפארק מספר אגמים מרשימים מה שנקרא האגמים הגדולים (Great Lakes), מומלץ לנוע על כביש האגמים (Lakes Way) כך ניתן לחזות ביופי המגיח מכל פינה.

האגמים המרשימים הם: אגם מייאל, אגם סמיתס ואגם וויליס, הנמצאים בין מפרץ נלסון ופורסטר.

בשטח הפארק ישנם מסלולי טיול רגליים, מסלולי רכיבה על אופנים, שייט בקנו או סירת פדלים, מקומות מוסדרים לטיפוס צוקים או גלישה בסנפלינג, רפטינג, מקומות מוסדרים לברביקיו, דייג רחצה וכו’. הגישה לנכים מוסדרת ברוב האטרקציות ואזורי הבילוי. ניתן להצטרף לסיורים מודרכים למטרות שונות, ישנה אפשרות להצטרף לסדנאות רפטינג, סנפלינג, רכיבה על אופנים, צילום, טיולי צפרות ועוד.

לינה:

בכל האזור ישנם שפע אפשרויות לינה ברמות שונות, ממלונות פאר דרך מלונות צנועים, אכסניות וחניוני קמפינג.

מידע:

מפות ומידע עדכני ניתן לקבל התחנות המידע הפזורות לאורך האגמים.


Barrington Tops National Park:

זהו פארק לאומי הנמצא כ 90 ק”מ מצפון מערב לנלסון ביי (Nelson Bay) על הנהר וויליאם Williams)), הכניסה דרך העיירה  Barrington המשמשת כנקודת התארגנות.

בפארק שירותי תיירות טובים הכוללים: אתרי פיקניק וחניוני קמפינג, אתר דייג, מסלולי טיול רגליים, מסלולי רכיבה על אופנים, מסלולי רכב 4*4, שחיה ורחצה, תצפיות יפיפיות ועוד, בכניסה ניתן לקבל מפות עם האטרקציות המקומיות והמלצות, בשטח הפארק מסלולי טיול רגליים קשים המטפסים על הרכסים מהבולטים בפארק, הרכס הגבוהBarrington Tops  נמצא בצפון מערב הפארק ופסגתו מתנשאת לגובה של 1585 מטר, רכס נוסף המהווה אתגר למטיילים נמצא במערב הפארק ומשקיף על העיירה מגובה של 1433 מטר הוא רכס Mc Kenzie.

בחלקו המערבי של הפארק מתנשאות עוד שלוש פסגות גבוהות המהוות אתגר טיולים לחובבי הטיפוסים ומסלולים אתגריים.


הפארק הלאומי דוריגו (Dorrigo National Park) :

נמצא כ 40 ק”מ מדרום מערב ל קופס הארבור (Coffs Harbour) ליד הישוב טורהThora)  ) הנמצא על הכביש העולה מכביש החוף כביש מס’ 1.

בכניסה ישנו מרכז מבקרים בו ניתן לרכוש מפות והמלצות לגבי הטיול בשטח הפארק.

מהמרכז מבקרים ישנה תצפית יפה על הפארק עד חוף הים, הפארק מציע שפע מסלולים רגליים, המגוון מאפשר לכל מטייל למצוא את המסלול המתאים לו. חלק מהמסלולים קצרים וקלים וחלקם ארוכים ודורשים מאמץ, בין המסלולים ישנה אטרקציה מיוחדת, מסלול מוגבה הנקרא: Walk With The Birds Boardwalk, חלק ניכר מהמסלולים עוברים בעמק ומגיעים עד לחוף או לקרבתו, במהלכם חוצים יער גשם.

ההליכה ביער הגשם מרשימה הן בגודלם של העצים והן בצמחייה המלווה אותם למטה, שפע שרכים ומטפסים, חלק מהמסלולים עוברים ליד מפלי מים מרשימים ביניהם מפלי דאנגאר (Danagar) ומפלי קזוארינה ((Casuarina Falls.

בינות לצמחייה והלחות חיים בשקט ובשלווה עלוקות, עלוקה זו תולעת קטנה הנצמדת לגוף האדם או החיה, מפרישה חומר אנטי קרישה ומוצצת את הדם, אין זה כואב אך לעתים מרתיע מטיילים, ע”מ להיפטר מהעלוקות ישנן מספר דרכים:

  1.  לא להיכנס לשטח בו יש עלוקות, אך מי שנפשו חפצה לטייל באזורים טרופים ייפגש עמן לעתים קרובות.
  2.  לקרב לעלוקה סיגריה החום מכווץ את העלוקה והיא ניתקת ממקום המציצה.
  3.  לפזר מלח רגיל, מלח גורם לעלוקה להתייבש ולהתנתק ממקום המציצה ולנשור.
  4.  להתמרח בכל מינה תכשירים שרובם אינם עוזרים.

הגעה:

מכביש המפלים (Waterfall Way), המגיע לרמת New England ועד הפארק. או לישוב טורהThora) ) הנמצא על הכביש העולה מכביש החוף כביש מס’ 1.

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button