אטרקציות באוסטרליה

פארק לאומי אולורו וקאטה טג’וטה  – הפארק המדהים באוסטרליה

פארק לאומי אולורו וקאטה טג’וטה  (KATA National Park– ULURU) :

פארק לאומי אולורו וקאטה טג’וטה – נמצא 448 ק”מ מדרום מערב לאליס ספרינגס (Alice Springs), הפארק מחולק לשני אתרים מרכזיים ובעלי חשיבות מיוחדת במיוחד לילידים האבוריג’ינים.

האתרים הם: איירס רוק (Ayres Rock), או בשמו בפי האבוריג’ינים המקומיים, האולורו (Uluru), השני הוא: האולגס (Olgas), או קאטה טג’וטה (Kata Tjuta) בשפת האבוריג’ינים

אם תשאלו אותי, מדובר באחד הדברים המדהימים שראיתי בחיי, מומלץ בחום.

המעוניינים יכולים לטפס על האיירס רוק (Ayres Rock), הוכשר שביל תלול מאד העולה לחלקו העליון של הסלע, משך העלייה כשעה, העלייה די קשה ומצריכה כושר גופני סביר.

איירס רוק (Ayres Rock), או בשמו בפי האבוריג’ינים המקומיים, האולורו (Uluru) זהו גוש סלע גדול, המזדקר בתלילות מעל לרמה השטוחה ורחבת הידיים שסביבו ונחשב למקום קדוש ביותר עבור האבוריג’ינים, תושביה המקוריים של אוסטרליה.

האתר נמצא כ-450 ק”מ דרומית-מערבית לאליס ספרינגס ומהווה חלק מהפארק הלאומי יולארה (Yulara National Park).

הסלע הוא פסגה שנותרה מהר קדום, שרובו נשחק מבלייה במהלך מיליוני שנים.

גודלו של הסלע כ 3.6 על 2.5 ק”מ ובגובה כ 348 מטר מעל סביבתו ,על פי מחקרים סבורים שהחלק הנראה לעין מהווה כשליש מההר (הסלע) וכשני שלישים טמונים מתחת לפני השטח.

היסטוריה של המקם ותיירות

ע”פ מחקרים האזור היה מכוסה מים לפני 70 מליון שנה, בערך בתקופת הדינוזאורים, סלע האיירס רוק (Ayres Rock) היה למעשה אי יבשתי במרכזו של הים הקדום.

תנועת גלי הים והרוחות  יצרו בסלע מערות ונקיקים (כמו בראש הנקרה אצלנו) לאחר נסיגת הים המערות נותרו בגובה פני האדמה ושימשו את המתיישבים באזור, חלק מאותן מערות הפכו עם השנים למקום קדוש עבור האבוריג’ינים.

עם התפתחות התיירות באזור ודחיקת רגלי הילידים האבוריג’ינים המקום הפך לאטרקציה תיירותית ראשונה במעלה, בכל ימות השנה המקום עמוס תיירים , השעות פופולאריות ביותר הן בשעות השקיעה והזריחה, בשעות אלה הסלע נצבע בגווני אדום וכתום מרהיבים, כנראה שמראה זה יצר הילה של קדושה למקום.

חשוב לציין כי שמורת איירס רוק (Ayres Rock) נתונה לפיקוח אבוריג’יני, הביקור באתר מתקיים כחלק ממערכת יחסים בין הממשלה האוסטרלית והקהילות האבוריג’יניות. לנציגות האבוריג’ינית קיימת זכות לסגור את הפארק למבקרים או, לחילופין, לאסור את הטיפוס על הסלע. דומני שיהיה זה נכון לשוב ולהזכיר כי המקום מהווה אתר קדוש עבור האבוריג’ינים וכי על פי אמונתם, הטיפוס על הסלע אסור. לשיקולכם…

תשתית תיירותי הוקמה ומתפתחת כל הזמן, סביב הרכס התפתחה תשתית תיירותית ענפה, נסלל כביש עוקף מאפשר נסיעה סביב הסלע, הוכשרו מסלולים רגליים העוברים בינות לכל האטרקציות ומאפשרים גישה נוחה לפינות נסתרות.

הוקם מרכז תיירות הכולל: מלונות, מסעדות , חנויות למזכרות, טלפונים, סיורים מודרכים ועוד, פיתוח מרכז התיירות יוצר עומס תיירות לאורך כל חודשי השנה. הכניסה בתשלום.

לינה:

ניתן להזמין מקום לינה באמצעות האינטרנט, במסגרת טיול מאורגן מקומות הלינה מסודרים מראש, באזור ישנו חניון קמפינג מסודר בו ניתן לשכור מקום לינה באוהל גדול המיועד ל 4 אנשים ע”ג שתי מיטות קומותיים, למעוניינים ניתן ללון בחוץ ליד המדורה, למי שאין שק”ש ניתן להשכיר כזה במקום.

אם החלטתם לשכור שק”ש, חשוב לברר מהי איכותו ולאיזה טמפרטורה הוא מיועד.

אני ביקרתי במקום ביוני,(עונת החורף) והטמפרטורה בלילה ירדה עד לאפס.

האולגס (Olgas), או קאטה טג’וטה (Kata Tjuta) בשפת האבוריג’ינים

, הם מקבץ סלעים צפופים ואדירים בגודלם, הנמצאים כ- 30 ק”מ מערבית לאיירס רוק (Ayres Rock) ומהווים חלק מאותו פארק גדול.

מדובר במקבץ סלעים גדול מאוד, בעל 36 או זקיפים, הנפרשים על פני שטח של כ 32 ק”מ.

גם באתר זה שעות העומס הן שעות הזריחה והשקיעה, גם כאן האזור מחליף צבעים וגוונים ככל שהשמש עולה בעת הזריחה, או ככל שהיא יורדת בשעת השקיעה.

קשה להשוות בין שני האתרים יש המתלהבים יותר מהאולגס (Olgas) / קאטה טג’וטה (Kata Tjuta) ויש המתלהבים יותר מאיירס רוק (Ayres Rock) / האולורו (Uluru).

בכל מקרה עם הגעתם לאזור נצלו זאת לטיול רגליי בפארק.

מסלול מאוד פופולארי הוא טיול ל”גיא הרוחות”, ערוץ צר העובר בין שניים מהרכסים הרבים של האולגס (Olgas), במקום בו הם כמעט נוגעים זה בזה.

מקום נחמד להפסקה במיוחד ביום חם, מסלול נוסף הינו שביל המקיף את הרכסים ומאפשר מבט וצילום כמעט מכל זווית, משך המסלול כ 3 שעות, קחו עימכם מים וכובעים
.

דרגו את הפוסט post

כתבות אחרונות

Back to top button