בראן

בראן – טיול, לינה ומסלול טיול לאנשים שאוהבים את השטח!

בראן רומניה

בראן(Bran), עיירה קטנה אך בעלת פוטנציאל גדול, בעיירה זו נמצאת טירתו של דרקולה.

המצודת הוקמה בשנת 1378 להגנה מפני הפלישה העותמאנית. הטירת ממוקמת על צוק תלול בחלק המזרחי של טרנסילבניה בלב הרי הקרפטים, כ 28 ק”מ מהעיר בראשוב (Brasov).

בטירה חי הנסיך ולאד שכונה גם המשפד בגלל אכזריותו, הנסיך ואלד היה ההשראה לספרו של בראם סטוקר – דרקולה.

בטירה נערכים סיורים מודרכים, מעניינים ומלווים באגדות ומעשיות.
סיפור הטיול של בראן

מסלול חוצה הבוצג’ג בבראן

המסלול חוצה הבוצ’ג (Bucegi). מבראשוב נוסעים ברכבת לבוסטן שם עולים ברכבל לגובה של 2000 מ’ ומהבקתה מתחילים לצעוד בשביל הצהוב לכיוון קבניה אומו .

שוב לבדוק מז”א , אנחנו צעדנו בשביל שחצי מהזמן היה מלא שלג וברוחות חזקות וערפל. משך ההליכה 3 שעות וההליכה
עצמה לא קשה והנוף מרהיב כך שזה שווה את המאמץ. אחרי 3 שעות תגיעו לפסגת הר אומו  המתנשאת לרום של  2507 מ’ עם בקתה מקסימה הפועלת שם בין יוני לספטמבר, תוכלו לאכול מרק חם ולישון בחדר משותף הכולל מטה אחת ענקית עם 38 מזרונים ושמיכות.

ביום השני לא משנה מתי קמים תמיד יהיה ערפל מטורף בחוץ – אנחנו קמנו ב 9 ולמזלנו הצטרף אלינו בלילה בחור
צ’כי כך שהלכנו ביחד איתו בניסיון למצוא את השביל הנכון. אחרי ניסיון ראשון כושל החלטנו שאני עולה קצת
והוא יורד קצת כדי לנסות למצוא את השביל וכך עשינו.כמובן שהוא מצא וכדי להגיע לשביל ירדנו במדרון
תלול מכוסה שלג פשוט דוך למטה עד השביל.

ההליכה גם בשביל היתה מאוד קשה גם בגלל השלג וגם בגלל הקר והרוח – היו מקומות שממש לא ראינו את השביל והחלטנו לעקוף את השלג כי לא ידענו מה עומקו… מפחיד אבל חוויה שלא תשכח!!!

אחרי שעתיים הליכה הערפל הגענו לקצה השלג שם חיכתה לנו ההפתעה הבאה – ירידה תלולה וארוכה שכללה גם ירידה בחבלים.כשכבר הגענו למטה גילינו שצריך לחצות עוד אוכף כדי לעבור לעמק שמוביל לכיוון בראן כך שלאחר 7 שעות הליכה מצאנו את עצמנו עם רגליים תפוסות ברחוב צדדי של העירה בראן .

שינה זולה בבראן

בבראן ניתן לשכור חדר אצל משפחות שמופיע על הבית שלהן הסמל של “ANTRAC ” תמורת תשלום.

אם תפלו על משפחה נחמדה כמו שהיתה לנו הם אפילו יבשלו לכם א. ערב ובוקר תמורת תשלום סמלי נוסף כולל ממליגה – מאכל רומני טיפוסי חסר טעם לדעתי אבל..בבראן עצמה יש את טירת בראן למי שאוהב להסתובב בטירות ולראות את החדרים המפוארים של האצילים ואל תאמינו להם – זו לא הטירה של דרקולה אם כי לידה יש שוק עם מזכרות נהדרות שלו ושל רומניה בכלל והמחירים די טובים.

מבראן ניתן להמשיך לרישנוב – שם יש עוד טירה וניתן לקחת אוטובוס חזרה לבראשוב.

המרחצאות  Baila Govora, מגיעים מהעיירה בראן Bran בצמוד ישנו פארק נחמד ובו מסעדות ובתי קפה.

העיר קורטיאה דה ארז’ש

העיר קורטיאה דה ארז’ש (Curtea de Arges).נמצאת מערבית לעיירה בראן (Bran ) הכנסייה בעיר נחשבת לעתיקה ברומניה, הכנסייה נבנתה במאה ה 14 ונשתמרה בצורה מושלמת , במשך השנים הכנסייה עברה שיפוצים שיפוץ ראשון במאה ה-18 ושיפוץ נוסף במאה ה 19.

בכנסייה ציורי קיר רבים ציור לכל יום בשנה כלומר: 365 ציורי קיר, הציורים עברו תיקונים בעת השיפוצים, ינה פפינה בה ניתן לראות את השכבות השונות, השיכבה הראשונה מהמאבה ה 14 מועד הבניה ושתי שכבות ממועדי השיפוץ.

הכניסה בתשלום והמקום פתוח: בשעות 10:00 עד 18:00.

יש עוד מגוון רחב של ערים ברומניה שכדאי לטייל בהם ולהכיר, מוזמנים לגלול מטה ולראות 🙂