אטרקציות ברומניה

מערת הקרח רומניה – טיול בלתי נשכח בתוך אחת המערות המיוחדות בעולם!

מערת הקרח רומניה

לא הרבה מכירים את מערת הקרח רומניה שהיא אחד מיעדי הטיול הטובים ביותר שיש להציע, יש להכין את עמנו היטב למסלול, להביא אוכל, להשכיר ג’יפ ואנחנו מוכנים לצאת לדרך !

מערת הקרח: הכניסה דרך הכפר גארדה דה סוס (Garda de Sus ) ומשם דרך של כ  18 ק”מ עד המערה. הדרך ארוכה למעלה משעה.

דרך שמתאימה רק לג’יפים. אחרי שמונה ק”מ עצירה, מכוניות עומדות לצד הדרך.

 בכל האזור פזורות כ 1,500 מערות קרסטיות מתוכן 19 מערות גדולות מאוד וחלקן מערות קרח גדולות
ומרשימות. מהכפר יוצאים סיורים מאורגנים בכלי רכב מיוחדים לתיירים המסיעים אותם למערת הקרח
ולמערת הדובים.

מסלול הטיול במערה

 מערת הקרח : הירידה למערה במדרגות מתכת עם מעקה, תחילה יורדים כ 177 מדרגות עד למשטח מתכת, ממנו יורדים בעוד 30 מדרגות מתכת המוצבות בשיפוע, בקטע זה יש לרדת בזהירות ומוטב לרדת על הצד, בסיומן מגיעים למדרגות עץ די חלקות, כ 65 מדרגות, סה”כ יש כ 272 מדרגות, תוך כדי הירידה מרגישים את הבדלי הטמפרטורות, למעלה היו (לנו) מעל 30 מעלות ובמערה הטמפרטורה הייתה פחות מ 10 מעלות ולכן מומלץ לקחת מעיל קל בעת הירידה והטיול במערה. במערה צועדים על שביל מוגבה.

מערת הקרח רומניה
הכניסה לתחילת המסלול של המערה מקור Țetcu Mircea Rareș

השביל עובר מעל משטח קרח בהובי של כ 900 מטר, משטח הקרח בחלקו התחתון בן כ 3,000 שנה, החלק העליון צעיר מאוד,  אורך המערה כ 700 מטר. תוך כדי הסיור עוברים בין נטיפי קרח כאשר מגיעים למקום הנקרא: הכנסייה בו ישנם נטיפי קרח בריכוז גדול ובמגוון צורות. העלייה מהמערה באותה דרך בה יורדים.

בחורף המערה מלאה בנטיפים וזקיפים מרשימים מאוד, הכניסה למערה בחורף בעייתית ובחלק גדול מהחורף היא סגורה למבקרים, פשוט לא ניתן להיכנס אליה בגלל השלג הנערם במקום.  עלות הכניסה למערה כ -8 לאי (המחיר נכון לשנת 2015).

מקור של התמונה ראשית של פוסט זה מהצלם המוכשר – Sergiu Bacioiu

5/5 - 10 {הצבעות}

כתבות אחרונות

Back to top button