אטרקציות בגואטמלה

אגם אטיטלן – מדריך מלא לטיול ולכפרים סביב האגם!

אגם אטיטלן נחשב לאחד מהאטרקציות היותר יפות שיש לגואטמלה להציע, הבאנו לכם את כל מה שצריך לדעת
לגבי: מסלולים באגם, אתרי לינה באיזור, הגעה ובקיצר – איך לבנות נכון את הטיול לאגם!

אגם אטיטלן (Lago Atitlan):

הוא אגם יפהפה הנמצא כ 50 ק”מ מצפון מערב לאנטיגואה, האגם מוקף ב 3 הרי געש ונחשב לאגם העמוק במרכז אמריקה, כ 340 מטר.

זהו אחד האתרים הפופולאריים ביותר בגואטמלה. מסביב לאגם יושבים מספר כפרי אינדיאנים, צאצאי המאיה, החיים במקום מזה דורות רבים. הביקור בכפרים מהוה חוויה מיוחדת. ניתן לטייל באזור במספר מסלולים, חלקם קלים וקצרים (שעתיים-שלוש) וחלקם קשים וארוכים, למשל הטיפוס על הר הגעש טולימן (Toliman). הטיפוס אורך כ-8 שעות והירידה כ-5 שעות.

ניתן לעלות להר בליל ירח ועם בוקר לצפות בזריחה, ומומלץ לעשות זאת בקבוצה עם מדריך מאחת הסוכנויות בעיר.

מסלול פופולארי נוסף הוא טיול מסביב לאגם – מסלול זה ארוך במיוחד ולוקח 3 ימים, המפגש עם הטבע והתושבים מרשים במיוחד – מומלץ ביותר. התחבורה באזור האגם היא ע”י סירות בקווי שיט סדירים.

נקודת היציאה המרכזית נמצאת בכפר (עיירה) פנחצ’ל (Panajachel), אליו מגיעים באוטובוס מאנטיגואה, בנמל הקטן מציעים למטיילים את מגוון המסלולים לכפרי האגם.

ניתן לעלות על סירה כמעט לכל כפר סביב האגם. הנסיעה מאנטיגואה בשאטל – מיניבוס המאורגן בסוכנויות הנסיעות לוקח ומחזיר את המטיילים למלון.

הכביש עובר בינות לשטחים חקלאים שחלקם מעובדים בשיטות פרימיטיביות ביותר, בידיים ולפעמים חריש עם סוס.

הדרך ותצפיות באיזור

הדרך עצמה מרשימה וישנה נקודת תצפית בה ניתן לראות את האגם והרי הגעש, מקום מומלץ לצילום, בדרך כלל הנהגים עוצרים בנקודה זו. לפני העיירה פנחצ’ל ישנו חניון קמפינג מסודר.

מעיירה ניתן לטייל עם סוסים או במסלולים רגליים, שייט על האגם בתשלום גובה התשלום ע”פ היעד, ליד מעגן הסירות ישנם שירותים התשלום 2 קצאל.

משך הנסיעה מאנטיגואה לאגם אטיטלן כשעה וחצי עד שעתיים, תלוי בעצירות לאורך המסלול עד הכפר (עיירה) פנחצ’ל (Panajachel).


כפרים מסביב לאגם:

פנחצ’ל:

העיירה אליה מגיעים יש מעגן סירות המסיע את הבאים לכל כפרי האגם. בעיירה שפע של מזכרות במגוון גדול ובמחירים זולים. מומלץ ללון בפנחצ’ל ב- villa lupita, מקום נחמד, נקי וזול.

סנטיגו אטיטלןSantiago Atitlan)):

כפר על גדות האגם, נחשב לאחד הכפרים התיירותיים באזור, השיט אליו עורך כ 25 דקות ועלותו כ 25 קצאל.

הספינה עמה שטים בעלת מושבים וחגורות הצלה, במזח הרעוע בכפר עוגנות סירות העשויות מגזעי עץ הן משמשות את דייגי הכפר. מהמזח עולים בין דוכנים עמוסי סחורות אותנטיות ובמחירים טובים ניתן להתווכח על המחיר ולרדת בו עד 50%.

הכביש בינות לדוכנים עולה ובצומת הראשון פנו שמאלה ותגיעו לשוק האמיתי, הנשים לבושות בבגד מסורתי, צבעוני מאוד ומרשים הגברים לובשים מכנסים לבנים הרקומים, לעיתים בעת הצילום יבקשו מכם תשלום.

מומלץ להסתובב בשוק, לבדוק את הסחורה ולהשוות מחירים.

סה”כ מקום נחמד וניתן לרכוש בו מזכרות במחירי מציאה. מהכפר ניתן לעשות טיול רגלי לאורכו של האגם עד לכפר סאן פדרו (San Pedro).

משך הטיול כ 5-7 שעות. למטיילים הקצרים בזמן או כוחות ניתן לשוט בסירה לכפר סאן פדרו (San Pedro). מועד יציאת הסירות גמיש בהתאם למספר הנוסעים. משך השייט לסאן פדרו כ 25 דקות.

מי שמעוניין יכול לחזור בשייט לפנחצ’ל היא נקודת המוצא.

סן פדרו (San Pedro):

כפר שקט עם מלונות על חוף האגם, מקום שלו המאפשר מנוחה ואגירת כוח להמשך. הכפר מסודר מאוד גם לתיירים, רחובות מרוצפים, חנויות ודוכנים מסודרים ונקיים, המחירים לעיתים גבוהים יותר מאשר בכפר סנטיגו.

בכפר שפע מקומות לינה כולל גאסט אווס ומסעדה של ישראלי שהשתקע במקום. בכפר הזה מתאכסנים די הרבה ישראלים (יחסית), בכפר יש שני מעגני סירות מהם ניתן לשוט לכפרי האגם.

שייט חזרה לפנחצ’ל נמשך כ 20 דקות. סן מרקוס (San Marcos):

במקום יש מרכז רוחני המפעיל קורסים של שיאצו, מדיטציה, רייקי ועוד. ניתן להגיע מכל כפרי האזור מסן פדרו השייט עורך כ 10-15 דקות. כאן ניתן לתפוס שלווה ולנוח.

צילום תמונה ראשית Betipá מאתר של ווקימדיה

דרגו את הפוסט post
Back to top button